۲۵ فروردین ۱۴۰۳، ۸:۴۶
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85442321
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارش‌های رگباری در خراسان جنوبی ادامه دارد

۲۵ فروردین ۱۴۰۳، ۸:۴۶
کد خبر: 85442321
بارش‌های رگباری در خراسان جنوبی ادامه دارد

بیرجند - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار جوی تا فردا (یکشنبه) وزش باد شدید و بارندگی در استان تداوم دارد.

فاطمه زارعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت وزش تندباد لحظه‌ای، رگبار و رعد و برق، در مناطق مستعد بارش تگرگ و برخورد صاعقه و در ارتفاعات تشکیل مه قابل پیش‌ بینی است.

وی بیان کرد: با توجه به ماهیت رگباری بارش‌های فصل بهار، وقوع روان آب، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها به ویژه در شرق و برخی نقاط شمالی استان دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: روند کاهشی دمای هوا نیز تا صبح دوشنبه ادامه دارد.

بیشترین بارندگی در شهرستان‌های درمیان و زیرکوه

وی اضافه کرد: در شبانه‌روز گذشته بیشترین حجم بارندگی‌های استان به ترتیب در ایستگاه خلف درمیان ۳۶ میلیمتر، حاجی آباد زیرکوه ۲۹ میلیمتر و درخش شهرستان درمیان ۲۳ میلیمتر به ثبت رسیده‌ است.

زارعی گفت: در این مدت بندان با بیشینه دمای ۳۴ درجه گرم‌ترین و سربیشه با کمینه دمای سه درجه سردترین ایستگاه هواشناسی استان بود، تغییرات دمایی در مرکز استان نیز بین ۶ و ۲۰ درجه ثبت شد.

سامانه بارشی جدید از روز پنجشنبه ۲۳ فروردین در خراسان جنوبی فعال شد که دیروز در اغلب مناطق استان شدت گرفت و علاوه بر خوشحالی مردم و کشاورزان، جاری شدن سیلاب خساراتی نیز بر جای گذاشت.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی در این باره هشدار سطح نارنجی صادر کرد و روز گذشته پنج عضو یک خانواده که با خودروی سواری قصد عبور از رودخانه محلی حوالی بخش درح شهرستان سربیشه را داشتند، جان خود را از دست دادند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha