۱۳۶ درصد تعهد آموزش در مراکز فنی‌وحرفه‌ای خراسان‌شمالی محقق شد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی گفت: تعهد سال گذشته ارائه آموزش های مهارتی به میزان ۲ میلیون و ۳۸ هزار و ۷۵۳ نفر ساعت در مراکز دولتی بود که ۱۳۶ درصد آن محقق شد.

مهدی رحمدل روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: افزون بر ۲ میلیون و ۷۷۴ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در سال گذشته در مراکز دولتی این اداره کل ارائه شد.

وی افزود: سال گذشته مراکز فنی و حرفه ای استان بیش از ۱۲۳ هزار نفر ساعت به دانشجویان، ۲۷۰ هزار نفر ساعت آموزش به دانش آموزان، ۳۲۰ هزار نفر ساعت آموزش به سربازان وظیفه و ۲۰۵ هزار نفر ساعت زندانیان ارائه داد.

رحمدل خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت افراد با معلولیت مختلف ۱۱ هزار نفر ساعت، زنان سرپرست خانوار حدود ۵۴ هزار نفر ساعت، آسیب دیدگان اجتماعی (خانواده های آسیب دیده از اعتیاد) ۲۴ هزار نفر ساعت در این مراکز آموزش های مهارتی را فرا گرفتند.

وی درباره آموزش فنی و مهارتی به روستاییان و عشایر گفت: ساکنان مناطق روستایی ۲۲۲ هزار نفر ساعت، عشایر ۲۱ هزار نفر ساعت و ساکنان مناطق محروم مرزی هفت هزار نفر ساعت از آموزش های فنی و مهارتی بهره مند شدند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی خاطر نشان کرد: متقاضیان مهارت آموزی بیشترین متقاضیان دریافت آموزش های مهارتی هستند به طوری که پارسال یک میلیون و ۱۶۱ هزار نفر ساعت از آموزش های مراکز دولتی به این قشر اختصاص یافت.

وی گفت: دانش آموختگان و فارغ التحصیلان مراکز علمی پارسال حدود ۳۰ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی فرا گرفتند همچنین این آموزش ها برای شاغلین بنگاه های اقتصادی به میزان ۱۲۴ هزار نفر ساعت و برای زنان خانه دار به میزان ۴۵ هزار نفر ساعت برگزار شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی با تاکید بر اهمیت ارائه آموزش به ساکنان سکونتگاه های غیر رسمی گفت: پارسال ۶۱ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی به این قشر ارائه شد.

وی با تاکید بر نقش موثر آموزش مهارت های فنی و حرفه ای در برطرف شدن مشکل بیکاری افزود: شعار سال با واژه های تولید و اشتغال گره خورده است و برای حل مشکل بیکاری، آموزش های فنی و مهارتی باید توسعه یابد.

اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی در ۹ مرکز دولتی به متقاضیان، آموزش مهارت های فنی ارایه می دهد.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha