ایران، شمشیر عدالت در برابر جنایات اسرائیل
رژیم صهیونیستی تهدید جهانی - خانه طراحان انقلاب اسلامی

تهران-ایرنا- رژیم صهیونیستی با احساس ترس و خطر از پاسخ ایران به حمله تروریستی به کنسولگری کشورمان در دمشق، دست به دامان حامیان غربی خود برای میانجیگری و خویشتنداری ایران شده است.

به گزارش گروه سیاست خارجی ایرنا، با نزدیک شدن به ساعت صفر مجازات رژیم صهیونیستی در پاسخ به حمله جنایتکارانه به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق، این رژیم علی رغم لفاظی و تهدید کشورمان، در اوج ترس و استیصال دست به دامان حامیان غربی و اروپایی خود برای میانجیگری و انصراف ایران از مجازات قانونی این رژیم شده است.

غرب کمر به نابودی حقوق بین الملل بسته است

مجسمه الهه عدالت اصلی ترین نماد علم حقوق به شمار می آید، این نماد که در اکثر دادگاه‌ها و اماکن قضایی نقش بسته است ۳ رکن اساسی دارد. ترازوی عدالت، چشمان بسته الهه عدالت و از همه مهم تر شمشیری در دست الهه عدالت.

دانشمندان و صاحب نظران علم حقوق اساسی‌ترین ضامن حیات و تداوم قانون را ضمانت اجرا و ابزار تنبیه در صورت تخطی یعنی همان شمشیر الهه عدالت دانسته و می دانند. این مسئله در داخل مرزهای یک کشور به وسیله دولت(state) صورت پذیرفته و دولت در مقام مرجع اقتدار، ضمانت اجرای هر قانون و همچنین تنبیه کننده تخطی کننده از قانون و مجرمان است.

در سطح فراملی و در نظام بین الملل، گرچه هیچ مرجع اقتداری فوق دولت‌ها و بازیگران در سطح بین الملل وجود نداشته و با فضای آنارشیک (فاقد مرجع اقتدار مرکزی و حالت بی راسی) روبرو هستیم ولی دولت‌ها برای تنظیم روابط بین خود اقدام به انعقاد قراردادها، پیمان‌ها و توافق‌نامه‌ها و همچنین تشکیل نهادهای بین‌المللی، سازمان‌های بین المللی و همچنین رژیم های بین‌المللی می کنند. توافق‌نامه‌ها، پیمان‌ها با پایبندی اعضا به حیات خود ادامه داده و با تخطی هر بازیگر عضو و غیر عضو از هم فرو میپاشد. در این میان ابزارهای تنبیهی می تواند تداوم رعایت قوانین را تضمین کند.

حمله روز دوشنبه ۱۳ فروردین ماه به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق در حالی صورت پذیرفت که برخلاف نص صریح مقررات بین‌المللی بویژه کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ وین، کنوانسیون راجع به پیشگیری و مجازات جرائم علیه اشخاص مورد حمایت بین المللی از جمله ماموران دیپلماتیک ۱۹۷۳ و منشور ملل متحد، این اقدام کاملا برخلاف قوانین بین المللی بوده و لزوم اقدام تنبیهی بر علیه متجاوز بیش از همه برای تداوم حیات این قوانین احساس می شد.

با این وجود در طی بیش از ۱۲ روزی که از این حمله می‌گذرد، نهادهای بین المللی تحت سلطه حامیان غربی رژیم صهیونیستی، در رویکردی عجیب، نه تنها این بازیگر جعلی و غیر قانونی یعنی اسرائیل را مورد پیگرد و بازخواست قرار نداده‌اند، بلکه حتی از صدور بیانیه ای در محکومیت این اقدام نیز دریغ ورزیده اند. تا جاییکه می‌توان گفت غرب با حمایت از اسرائیل کمر به نابودی حقوق بین الملل بسته است.

استاندارد دوگانه

کشورهای اروپایی در حالی در تماس‌های متعدد با مقامات کشورمان سعی در خویشتن داری ایران و جلوگیری از مجازات رژیم صهیونیستی توسط کشورمان دارند که درست در نقطه مقابل، اگر کوچکترین حمله نظامی به اماکن دیپلماتیک آنان در هر نقطه ای از جهان صورت می گرفت، علاوه بر استفاده از ابزار نهادهای بین‌المللی همچون سازمان ملل و شورای امنیت با شدیدترین وجه ممکن به حمله پاسخ می‌دادند.

در همین راستا حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز در طی تماس‌های تلفنی مقامات اروپایی، این نکته را گوشزد کرد که اگر مثل چنین حمله‌ای در اوکراین به اماکن دیپلماتیک کشورهای غربی صورت می‌پذیرفت آنان چه رفتاری از خود نشان می دادند.

ایران، شمشیر عدالت در برابر جنایات اسرائیل

این استاندارد دوگانه و دورویی واضح غرب که مورد انتقاد اکثر کشورهای جهان نیز قرار گرفته است، نه تنها هیچ دستاوردی برای آنان نداشته که بیش از همه غرب و حامیان غربی رژیم جنایتکار صهیونیستی را در چشم جهان منفور کرده و می‌کند. غربی‌هایی که هر اتفاقی در جنگ اوکراین را با شدت هرچه بیشتر پیگیری و محکوم می‌کردند، با حمایت خود از جنایات و نسل کشی صهیونیست‌ها در غزه و همچنین حملات تروریستی و جنایتکارانه آنان به مواضع محور مقاومت و اماکن مرتبط با کشورمان دیوانگانی همچون نتانیاهو را در بیراهه ظلم خود تشویق کرده و بیش از همه به اعتبار نهادهای بین‌المللی خدشه وارد کردند.

ایران شمشیر عدالت جهانی

جمهوری اسلامی ایران در طی روزهای گذشته بارها کشورهای جهان و بالاخص حامیان غربی رژیم صهیونیستی را به واکنش قانونی و تنبیه این رژیم بر طبق قواعد حقوق بین الملل فراخوانده و دعوت کرده است ولی همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شد این کشورها نه تنها هیچ اقدام موثری را در قبال حمله غیرقانونی و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در دستور کار خود قرار ندادند که حتی در لفظ و بیانیه نیز به محکومیت این حمله اقدام نکرده و متاسفانه از این رژیم در برابر مجازات احتمالی ایران اعلام پشتیبانی نیز می کنند.

در این شرایط ایران به عنوان شمشیر عدالت، با مجازات این رژیم، تداوم حیات قوانین بین المللی را تضمین کرده و رژیم متجاوز و مجرم صهیونیستی را تنبیه خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha