امام جمعه ساوه: تردیدی در اقدام ایران علیه اسرائیل نیست

ساوه - ایرنا - امام جمعه ساوه گفت: تاکیدات رهبر معظم انقلاب و اشاره‌های صریح مقامات نظامی و حتی وزیر امور خارجه کشورمان و نیز بیانات سیدحسن نصرالله دبیر حزب الله لبنان نشان می‌دهد که اقدام ایران علیه اسرائیل قطعی است و در این باره تردیدی وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان با تبیین بیانات رهبر معظم انقلاب در خطبه عیدفطر درباره تنبیه رژیم خبیپ صهیونیستی اظهار کرد: بر اساس تاکیدات رهبری، ایران رژیم خبیث اسرائیل را به دلیل حمله به کنسولگری کشورمان در دمشق تنبیه خواهد کرد.

وی افزود: این دومین تاکید مستقیم رهبر معظم انقلاب درباره پاسخ به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی است که ایشان در پیامی که پس از جنایت صهیونیست‌ها صادر و نیز تاکید کردند که ایران اسرائیل را به دلیل این جنایت پشیمان خواهد کرد.

حجت الاسلام رحیمی یادآور: تاکیدات رهبر معظم انقلاب و اشاره‌های صریح مقامات نظامی و حتی وزیر امور خارجه کشورمان و نیز بیانات سیدحسن نصرالله دبیر حزب الله لبنان نشان می‌دهد که اقدام ایران علیه اسرائیل قطعی است و در این باره تردیدی وجود ندارد.

وی گفت: زمان و نحوه‌ی اقدام ایران علیه رژیم صهیونیستی کاملا محرمانه است و بررسی اظهار نظرهای مقامات رژیم صهیونیستی و آمریکا حاکیست که هیچ برآوردی از زمان و نحوه اقدام ایران ندارند و به همین دلیل صرفا برخی گزینه‌هایی که وجود دارد را به عنوان «خبر» ادعایی را مطرح می‌کنند.

امام جمعه ساوه با بیان اینکه اینها مواردی نیست که ناشی از خبر روشن باشد بلکه فقط میدانند که ایران اقدام می‌کند، اما نحوه و زمان آن برایشان مبهم است یادآور شد: ابهام در زمان و نحوه‌ی اقدام برای اسرائیلی‌ها بسیار کشنده است و از همان زمان اقدام صهیونیست‌ها علیه شهید زاهدی و یارانش، وضعیت اسرائیل بسیار نابسامان شده و همه معادلاتشان تحت تاثیر قرار گرفته است.

به گفته وی، آماده‌سازی پناهگاه‌هایشان تا جلسات متعدد و ادعاهایی که درباره برنامه ریزی برای مقابله با پاسخ ایران دارند، نشان می‌دهد که‌ وضعیت اضطراری برای این رژیم به وجود آمده و همین وضعیت نیز فی نفسه برای اسرائیل زجرآور است و اسرائیل نمیداند که‌ وضعیت برزخی اخیر چگونه تبدیل به جهنم خواهد شد.

حجت الاسلام رحیمی، همه‌ی جوانب نشان می‌دهد که تنبیه ایران علیه تجاوز صهیونیستی «سنگین» خواهد بود، دلیل این امر واضح است و ایران می‌خواهد «معادله بازدارندگی» خود را تثبیت کند به همین دلیل به نحوی عمل خواهد کرد که در مقابل خباثت‌های آتی رژیم بازدارنده باشد.

وی افزود: اسرائیل این نکته را احتمالا می داند و به همین دلیل است که برخی مقامات سابق رژیم سردمداران فعلی آن را شماتت می‌کنند که دست به قمار بدی زده‌اند و رژیم صهیونیستی نشان داده که در مقابل عدم پاسخ و یا پاسخ معمولی، به اندازه کافی تنبیه نمی‌شود و دست از جنایت نمی‌کشد و این بار وضعیت به گونه ای است که راهی غیر از پاسخ معنادار و سنگین وجود ندارد و ایران گزینه های بسیار برای این مسئله در اختیار دارد.

امام جمعه ساوه خاطر نشان کرد: وزیر خارجه اسرائیل ادعا کرده است که اگر ایران از داخل خاک خود پاسخ دهد، اسرائیل هم از داخل ایران پاسخ می‌دهد؛ این اظهارنظر به دنبال این است که ایران را از اقدام منصرف کند.

وی به سالروز ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی اشاره کرده و گفت: ارتش از لحظه نخست پیروزی انقلاب عشق و علاقه خود را به حرکت توفنده انقلاب اسلامی نشان داده و این عشق را بوسیله گسستن، از رژیم فاسد و منفور پهلوی و پیوستن به اقیانوس ملت، بروز داده است.

امام جمعه ساوه افزود: امروز ارتش و سپاه نماد قوت و اقتدار هستند و تا نقطه ای باید پیش بروند که هیچ دشمنی نتواند در استقلال و استحکام و یکپارچگی و تمامیت ارضی ما طمع کند و آنچه که ارتش جمهوری اسلامی ایران را در میان نیروهای مسلح دنیا ممتاز می سازد پایبندی به مسائل معنوی ایمان و روحیه فداکاری است.

حجت‌الاسلام رحیمی افزود: یکی از ابعاد مظلومیت ارتش جمهوری اسلامی، مظلومیت شهدای شاخص ارتش است و این نیرو با پشتوانه ای الهی از خون پاک حدود ۵۰ هزار شهید، و ده‏ها هزار جانباز و آزاده هم اکنون با سه نیروی زمینی و هوایی و دریایی و نیز نیرویی که زاده انقلاب اسلامی اکنون سرشار از انگیزه و ایمان است.

وی گفت: ارتش جمهوری اسلامی اکنون دارای یک ساختار کاملا بومی و ملی است که بر جوانان سلحشور سرباز و افسرانی تکیه دارد که در طول چهل سال گذشته تربیت شده و رشد یافته‌اند، اکنون فرماندهان عالی و ارشد ارتش همگی از رشد یافتگان نهاد انقلابی چون دانشگاه امام (ع) و سایر مراکز تربیتی و آموزشی هستند.

وی خاطر نشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی در بخش های مختلف، پیشتاز جهاد خودکفایی بوده و هم اکنون در بسیاری از بخشها دارای توان بومی شده در تولید جنگ افزار و تجهیزات نظامی و دفاعی است و از جلوه‌‏های روشن شعار ما می توانیم است.

امام جمعه ساوه افزود: نیروی هوایی ارتش در طول چهل سال گذشته نگاهبان آسمان ایران بوده و در عملیات های مختلفی درخشیده است و تاریخ ایران از رشادت های نیروی هوایی ارتش در سرکوب داعش در آینده سخن خواهد گفت.

به گفته وی، نیروی دریایی ارتش که بحق از سوی فرماندهی کل قوا «نیروی راهبردی» نام گرفت و اکنون قادر است علاوه بر حراست از مرزهای آبی وطن، منافع اقتصادی، سیاسی ایران عزیز را تا هزاران کیلومتر آن‏سوتر حراست کرده و بخش مهمی از عمق راهبردی ایران محسوب شود.

وی افزود: مشارکت ارتش جمهوری اسلامی در همه عملیات های امداد و نجات در کلیه حوادث طبیعی و در همه نقاط از میهن اسلامی، این نیرو را تبدیل به یک نیروی واکنش سریع مردمی کرده است که حضورش همیشه برای مردم مایه آرامش و اطمینان بوده و هست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha