بیش از ۱۵۰ دستاورد ارزشمند در سازمان انرژی اتمی به سرانجام رسید

کرج-ایرنا- یکی از مدیران سازمان انرژی اتمی با اشاره به فرا رسیدن بیستم فروردین ماه سالروز ملی فناوری هسته ای گفت که در یک سال گذشته بیش از ۱۵۰ دستاورد ارزشمند در سطح این سازمان و پروژه های تابعه به سرانجام رسیده است.

به گزارش ایرنا، دکتر مجتبی پارسا در سخنان پیش از خطبه این هفته نماز جمعه کرج با بیان اینکه از این تعداد ۶۰ پروژه ویژه به عنوان دستاوردهایی ویژه تقسیم بندی شده است، افزود: در سالی که گذشت کلیه فعالیت و دستاوردهای سازمان انرژی هسته ای مبتنی بر سند راهبردی ۱۴۲۰ سازمان بوده و در بالاترین سطح کیفی و اجرایی این پروژه ها قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه دستاوردها در پنج سر فصل پزشکی و سلامت، کشاورزی و مواد غذایی، صنایع تولیدی، محیط زیست و نیازمندی های صنعت هسته ای بوده است، اظهار داشت: در حوزه پزشکی در تشخیص و درمان انواع بیماری های صعب العلاج توفیقات زیادی را کسب کردیم، این در حالی است که در اگر تا پیش از این وارد کننده داروهای خاص از کشورهای غربی و شرقی بودیم، امروز به یکی از تولید کنندگان و صادر کنندگان این اقلام در دنیا تبدیل شدیم.

پارسا با اشاره به کیفیت محصولات تولید شده توسط ایران تصریح کرد: امروز ۲۰ کشور شرقی و غربی در صف خرید محصولات ایرانی در این حوزه هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بخش قابل توجه ای از مراحل ساخت این داروها توسط واحدهای تابعه سازمان انرژی اتمی در استان البرز تولید شده است، گفت: در سال گذشته جمهوری اسلامی ایران موفق شد که حدود ۱۰۰ درصد از نیاز خود به داروهای تشخیصی را در داخل کشور برطرف کند.

پارسا با اشاره به دستاوردهای ایران در حوزه دانش نوین پلاسما و کاربردهای انتهاناپذیر آنها در سازمان انرژی اتمی در حوزه پزشکی بیان داشت: یکی از این دستاوردها در آذر سال گذشته برای درمان سرطان سینه بود که در اختیار بیمارستان های کشور قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این تکنولوژی در ۲ مرکز درمانی در ورامین تهران و شهر کرج برای درمان زخم های دیابتی نیز مورد استفاده قرار گرفته است، گفت: امیدواریم که امسال نیز حدود ۵۰ بیمارستان در سراسر کشور مجهز به این دانش علمی شوند.

پارسا همچنین به دستاوردهای صورت گرفته در حوزه کشاورزی اشاره کرد و بیان داشت: در این بخش نیز با هدف کمک به کشاورزان، باغداران، نخل داران برای دفع آفات شایع اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در حوزه محصولات صنعتی نیز مانند لاستیک خودرو شاهد رشد بیش از ۱۰ برابری درخواست تولید کنندگان برای پرتودهی محصولاتشان هستیم، اظهار کرد: مساله هسته ای طبق فرمایشات مقام معظم رهبری موضوع آبروی کشور است و با همین نگاه مدیران سازمان انرژی اتمی موظف شدند تا تمام توانمندی و پتانسیل های این سازمان را در راستای نیازمندی های عینی جامعه و صنایع کشور به کار گیرند.

وی با اشاره به رشد تولید بیش از ۷۰ برابری برق هسته ای با استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای عنوان کرد: همچنین در حوزه محیط زیست در خصوص کیفیت تولید مواد غذایی و تولید محصولات قابل بازیابی به دستاوردهای بسیار خوبی دست یافتیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha