عضو فرهنگستان هنر: اهالی فرهنگ و هنر نقش مهمی در تحقق شعار سال دارند

تهران- ایرنا- نویسنده، شاعر و عضو فرهنگستان هنر بر نقش اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در تحقق شعار امسال (جهش تولید با مشارکت مردم) تاکید کرد و گفت: اهالی فرهنگ و هنر در بخش‌های مختلف به‌گونه‌ای تولیدگران کشور هستند و نقشی مهم در تحقق شعار سال دارند.

مجتبی رحماندوست در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره «جهش تولید با مشارکت مردم» که رهبر معظم انقلاب آن را به عنوان شعار سال انتخاب و اعلام کردند، اظهار داشت: اگر ایشان فقط بخش دوم یعنی «مشارکت مردم» را هم به عنوان شعار سال مطرح می‌کردند، به صورت خودکار «جهش تولید» را در دل خودش داشت. تاکید رهبر انقلاب بر «مشارکت مردم» در کنار «جهش تولید» برای امسال یک راهبرد اثربخش است.

پای مردم را به فضای کار و تولید باز کنیم

عضو فرهنگستان هنر افزود: مردم ما به حداقل کار راضی نیستند و اتفاقا نگاه کارمندی و دولتی ندارند که فقط به حقوق بسنده کنند و به دنبال ارتقای کاری ماموریت سازمانی خود نباشد؛ جامعه ما از کاسب‌های خرد تا مشاغل بزرگ همگی به فکر ارتقا، توسعه، جهش و بالا بردن سطح کارهای تولیدی خود هستند؛ بنابراین اگر متناسب با بخش دوم شعار، پای مردم را به فضای کار باز کنیم، «جهش تولید» خودبه‌خود حاصل می‌شود.

وی افزود: البته مسئولان باید بتوانند وارد عمل شوند حمایت کنند تا پای مردم در بخش کار و تولید محکم شود. حضرت آقا بر جلب همکاری مردم تاکید داشتند، با محوریت مردم و جلب همکاری دولت که هر دو یکی خواهد شد، به صورت خودکار، جهش تولید اتفاق می‌افتد.

تولید که فقط تولید کارخانه‌ای و صنعتی و نظایر آن نیست، منِ رمان‌نویس یا هنرمند، سینماگر، نقاش هم کار تولیدی می‌کنیم، حتی شاعر و استاد دانشگاه هم اگر با همین نگاه، سر کلاس برود و با همین نگاه مردمی کار کند، برآِیند کار و تولید در کل کشور ارتقا می‌یابد.

این نویسنده و شاعر اظهار داشت: نمی‌توان نقش اهالی فرهنگ، هنر و رسانه را در «جهش تولید» جدی نگرفت؛ اهل فرهنگ و هنر هم در بخش‌های مختلف به‌گونه‌ای تولیدگران کشور هستند و نقش مهمی در تحقق شعار سال دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha