گام های بلند دولت سیزدهم برای ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی ایلام

ایلام - ایرنا - بهره‌برداری از بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی رازی بعد از ۱۲ سال، توسعه بخش اورژانس بیمارستان امام(ره) با ظرفیت ۶۸ تخت، بهره‌برداری از ۴ تخت PICU (تخت ویژه اطفال) در بخش اطفال بیمارستان امام(ره) و راه‌اندازی بخش آنژیوگرافی بیمارستان شهید مصطفی خمینی(ره)، از مهمترین اقدامات حوزه بهداشت و درمان استان ایلام است.

به گزارش ایرنا، استان ایلام با توجه به بعد مسافتی که از مرکز کشور(تهران)، «بیش از ۶۷۰ کیلومتر» دارد، همواره بیماران برای دریافت خدمات پزشکی بهتر با امکانات و تجهیزات روز، با مصائب و مشکلات عدیده ای مواجه بوده اند.

توجه و تقویت زیرساخت های درمانی و بیمارستانی با تجهیزات به روز و استانداردهای جهانی، افزایش سطح ارائه درمانی و بهداشتی، تقویت نیروی انسانی پزشک( متخصص و فوق تخصصی) و کادر درمانی از جمله عواملی است که موجب کاهش هزینه های درمان برای مردم استان و افزایش دایره خدمات درمانی و بهداشتی به مردم استان می شود.

تردد زوار عتبات عالیات و بیش از سه میلیون و ۶۰۰ هزار زائر در اربعین حسینی از مرز بین المللی مهران و حضور مسافران و بیماران عراقی در مراکز درمانی و بیمارستانی شهر ایلام، تبادلات و اشتراکات فرهنگی مردمان میان جدار مرزی استان ایلام به کشور عراق، ظرفیت بسیار بزرگی را در حوزه گردشگری درمانی در استان ایلام فراهم ساخته است.

با استقرار دولت سیزدهم و با پیگیری ها و دغدغه مندی استاندار و مسئولان ارشد استان و حوزه بهداشت و درمان استان، خوشبختانه نگاه توسعه مدارانه با هدف ارائه خدمات بهتر و بیشتر به جامعه استان ایلام از همان ابتدا هدف‌گذاری شد که نخستین گام برای این مسیر، افتتاح فاز اول بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی رازی شهر ایلام و تجهیز آن به تجهیزات پزشکی مدرن روز بود که نویدبخش رفع بخش مهمی از دغدغه های مردم و بیماران این استان بود و امروز شاهد شکوفا شدن غنچه های باطراوت بهداشت و درمان به مدد دولت سیزدهم در این استان هستیم.

گام های بلند دولت سیزدهم برای ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی ایلام

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به خدمات انجام شده در بیمارستان امام(ره) در مرکز این استان، اظهار کرد: در سایر بیمارستان‌های استان نیز خدمات ارزنده‌ای همچون راه اندازی بخش سی.تی.اسکن بیمارستان امام رضا (ع) ایوان، خرید یک دستگاه سی.تی.اسکن جهت بیمارستان امام علی (ع) سرابله و راه‌اندازی دستگاه رادیولوژی دیجیتال درمانگاه شبانه روزی سیروان انجام شده است.

دکتر هدایت حیدری زاده خاطرنشان کرد: از ابتدای کار دولت سیزدهم در استان، مرکز ناباروری سطح سه بیمارستان آیت اله طالقانی ایلام و مرکز ناباروری سطح ۲ بیمارستان حضرت ولی عصر (عج) دره شهر تکمیل شد و همچنین تجهیز و راه‌اندازی و همچنین ساختمان دانشکده پزشکی و پنج مرکز بهداشتی درمانی و چهار خانه بهداشت در سطح استان به بهره برداری رسید.

وی از راه‌اندازی مرکز رشد و نوآوری‌ در مرکز استان خبر داد و تصریح کرد: تاسیس سه مجتمع آموزش عالی سلامت در شهرستان‌های آبدانان، دهلران، دره‌شهر، موافقت با تاسیس مجتمع آموزش عالی سلامت شهرستان ایوان، بین‌المللی کردن دانشگاه و جذب دانشجویان خارجی در رشته پزشکی و دندانپزشکی از کشورهای همسایه و ارتقا ۶۸ پله‌ای رتبه علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در نظام رتبه‌بندی جهانی «سایمگو»در سال۲۰۲۲ در جایگاه ۶۸۷ از دیگر اقدامات مهم دانشگاه علوم پزشکی استان در دولت سیزدهم است.

گام های بلند دولت سیزدهم برای ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی ایلام

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام، ورود این دانشگاه به نظام رتبه‌بندی تایمز در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی جهان را مهم ارزیابی کرد و افزود: هم اکنون این دانشگاه در رتبه ۶۰۰ - ۵۰۱ در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی جهان قرار دارد و به رتبه ۸۰۰ - ۶۰۱ در بین تمام دانشگاه های جهان رسیده است.

وی ادامه داد: کسب مقام اول کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه در سطح کشور، کسب ۹ رتبه برتر کشوری در جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت (هدهد) و هفت رتبه برتر کشوری در جشنواره سیمرغ توسط اساتید، کارکنان و دانشجویان یکی دیگر از افتخارات این دانشگاه در دولت سیزدهم است.

حیدری‌زاده، راه‌اندازی سالن ورزشی چندمنظوره شهدای مدافع سلامت در پردیس ۲ با ۱۲۰۰ متر زیر بنا، تبدیل وضعیت و جذب ۱۴۰۰ نفر، استخدام پیمانی ۴۲ بهورز، استخدام پیمانی ۳۲ نفر پزشک و پرستار، استخدام و جذب ۷۰ نفر نیروی حفاظت فیزیکی و خدماتی از طریق شرکت آوای سلامت از دیگر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی ایلام در دولت مردمی ایران قوی برشمرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام افزود: ساخت فیلم مستند «سلامت در سفر اربعین» در خصوص خدمات حوزه‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی ایلام به زائرین اربعین حسینی در سال گذشته، ساخت و تجهیز مرکز فوریت‌های پزشکی و درمانی پایانه مرزی مهران با زیربنای بیش از ۲ هزار متر مربع در ۲ طبقه، بهره‌برداری از ۲ ساختمان و افتتاح چهار پایگاه جدید اورژانس پیش بیمارستانی، رونمایی از اولین اورژانس موتوری و دومین اتوبوس آمبولانس در سطح استان نیز از فعالیت‌های اخیر این دانشگاه بوده است.

گام های بلند دولت سیزدهم برای ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی ایلام

حیدری‌زاده در خصوص عملکرد ۶ ماهه تیم جدید مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز گفت: برگزاری آزمون استخدامی وزارت بهداشت با شرکت ۳ هزار و ۵۸۵ نفر برای جذب ۶۹۹ نفر یکی از مهمترین آزمون‌هایی بود که در مدت اخیر برگزار شد و هم اکنون مراحل گزینش نهایی برای جذب این تعداد نیرو در حال انجام است.

وی با اشاره به تجهیزات خریداری و راه‌اندازی شده جدید در ۶ ماه گذشته، تصریح کرد: اختصاص اولین دستگاه رادیوتراپی درمان سرطان، تحویل یک دستگاه سی.تی آنژیو به بیمارستان شهید مصطفی خمینی، ورود دستگاه ERCP جهت تشخیص و درمان، خرید ۲ دستگاه الایزا ریدر برای۲ بیمارستان شهید مصطفی خمینی و امام خمینی (ره) ایلام، راه‌اندازی دستگاه آندوسکوپی کودکان در بیمارستان امام خمینی (ره) ایلام، ورود اولین دستگاه اسکن هسته‌ای به استان ایلام تجهیز بهارستان شهدای دهلران به سه دستگاه سنگ شکن، سیستوسکویی و رزکتوسکوپ، بهسازی بخش سی.تی.اسکن‌ بیمارستان شهید مصطفی خمینی ایلام و خرید دستگاه MRI بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) آبدانان از مهم‌ترین اقدامات دیگر در حوزه بهداشت و درمان ایلام است.

دکتر حیدری زاده با اشاره به اینکه در حوزه پرداخت مطالبات پیمانکاران، کادر درمانی و بازنشستگان نیز اقدام های سازنده ای در این دولت انجام شد، گفت: پرداخت ۷۰۰ میلیارد ریال به پیمانکاران حوزه غذا و دارو، ۴۰۰ میلیارد ریال به پیمانکاران حوزه تغذیه، پرداخت هفت ماه اضافه کار به کارکنان، چهار ماه کارانه پزشکان، ۲۴ ماه حق مهد کودک در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت، ۲۴ ماه حق مسکن، پرداخت برخی از مطالبات بازنشستگان و ... از دیگر اقداماتی بوده است که در حوزه پرداخت بخشی از مطالبات انجام شده است.

وی با بیان اینکه در دهه فجر طرح‌های خوبی در حوزه سلامت استان افتتاح شد، افزود: خوابگاه دانشجویی الغدیر با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال، کتابخانه مرکزی دانشگاه با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال، مرکز سراج، خانه بهداشت کل کل آسمان آباد، مرکز خدمات جامع سلامت شهید رجایی آبدانان، پایگاه شهری اورژانس پیش بیمارستانی دره‌شهر، مرکز تسهیلات زایمانی و رادیولوژی ایستا سیروان، مرکز جراحی اطفال بیمارستان رازی ایلام، درمانگاه خیریه مادر شهر ایوان، ساختمان اورژانس پیش بیمارستانی زرنه، خانه بهداشت باسکله ایوان، ساختمان پایگاه جاده‌ای اورژانس پیش بیمارستانی ایلام، مرکز آموزش بهورزی آبدانان با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال و ... از جمله طرح‌هایی هستند که افتتاح یا راه‌اندازی شدند.

وی ادامه داد: تجهیز مرکز تحقیقات سل و بیماری‌های ریوی دانشگاه به تجهیزات نوین، احداث چهار خانه بهداشت در شهرستان‌های چوار، ایوان و چرداول، احداث مرکز آموزشی بهورزی چرداول، احداث سه مرکز بهداشتی درمانی در آبدانان و دره‌شهر، احداث ساختمان ۶ واحدی زیست پزشک در دهلران و سیروان و افتتاح زمین چمن مصنوعی در مجموعه ورزشی امام علی (ع) از دیگر اقدامات ۶ ماهه دوم سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی ایلام هستند.

حیدری‌زاده از اختصاص یک دستگاه ماموگرافی به استان ایلام توسط سفارت ژاپن خبر داد و گفت: ویزیت رایگان به مناسبت دهه مبارک فجر در مراکز بهداشتی و درمانی استان، جذب ۳۳ روانشناس در مراکز بهداشتی استان، پیشرفت ۹۱ درصدی تکمیل بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهدای ملکشاهی و اجرای موفق پویش ملی سلامت به میزان ۹۲ درصد در استان ایلام از دیگر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در دولت کار و کرامت بوده است.

با اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان، دریچه های امید برای مردم این استان در راستای تامین سلامت و درمان بیمارانی که چشم به راه تهران دوخته اند تا سلامتی خود را در مراکز درمانی پایتخت جستجو کنند، گشوده شده تا با کمترین هزینه ها، در همان مرکز استان و با افزایش چتر خدماتی درمانی دولت در مراکز بهداشتی و بیمارستانی استان، سلامتی خود را بازیابند و امید به روزهایی روشن داشته و در سال جاری با مشارکت خود شاهد جهش تولید در استان باشیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha