آمریکا و رژیم صهیونیستی نگران از جان باختن اکثر اسرای اسرائیلی در غزه

تهران- ایرنا- روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت که مقام‌های آمریکایی و رژیم صهیونیستی نگران این موضوع هستند که اکثر اسرای اسرائیلی در غزه تاکنون جان خود را از دست داده باشند.

به گزارش بامداد جمعه ایرنا، روزنامه وال استریت ژورنال در این گزارش نوشت که درحالیکه ارتش رژیم صهیونیستی مرگ ۳۴ نفر از ۱۲۹ اسیر اسرائیلی را تائید کرده‌ است اما برآورد محرمانه مقام‌های آمریکا و (رژیم) اسرائیل این است که شمار اسرای جان باخته بسیار بیشتر از این رقم باشد.

به نوشته این روزنامه، مقام‌های آمریکایی که این موضوع را فاش کرده‌اند، یادآور شدند که اطلاعات آنها درباره اسرا محدود و تا حد زیادی برگرفته از گزارش‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی است.

در ادامه گزارش وال استریت ژورنال آمده است که برخی از اسرای اسرائیلی در جریان حملات هوایی تل‌آویو به غزه کشته شده و گروهی از آنها نیز به دلیل مشکلات سلامتی و ابتلا به بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش ایرنا، «ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های شهید عزالدین القسام پیشتر اعلام کرده بود: شمار اسرای صهیونیست که بر اثر عملیات نظامی ارتش اشغالگر در نوار غزه کشته شده‌اند، ممکن است از هفتاد اسیر فراتر رفته باشد، این در حالی است که ما همواره بر حفظ جان اسرا تأکید داشته‌ایم اما مشخص شده است که سران رژیم اشغالگر صهیونیستی، برای رهایی از پرونده اسرا به طور عمدی اقدام به هدف قرار دادن و کشتن آنها می‌کنند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha