۲۴ فروردین ۱۴۰۳، ۸:۵۶
کد خبر: 85441671
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

هوای مازندران گرم می شود

۲۴ فروردین ۱۴۰۳، ۸:۵۶
کد خبر: 85441671
هوای مازندران گرم می شود

ساری - ایرنا - هواشناسی با اشاره به خروج تدریجی سامانه بارشی تا پایان امروز جمعه، پیش بینی کرد که آسمان مازندران در هفته آینده صاف تا نیمه ابری و با افزایش نسبی دمای هوا همراه باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طبق پیش بینی هواشناسی، شرایط جوی امروز مازندران ابری و با وزش باد و بارش پراکنده باران و کاهش دما همراه خواهد بود.

با کاهش ناپایداری های جوی از روز شنبه، در نیمه شرقی به ویژه در ارتفاعات استان بارش پراکنده باران دور از انتظار نخواهد بود.

هواشناسی پیش بینی کرد که در روز یکشنبه با استقرار سامانه پایدار جوی، دمای هوا نیز روند افزایش را در پیش بگیرد به گونه ای که میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی از ۱۴ تا ۱۵ درجه سانتی گراد بالای صفر در طی امروز، با چند درجه افزایش در روز دوشنبه به ۱۹ تا ۲۰ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد.

همانند مناطق مرکزی و شرقی، دمای هوا در مناطق غرب مازندران نیز افزایشی خواهد بود و میانگین دمای هوای این مناطق از ۱۴ تا ۱۵ درجه سانتی گراد بالای صفر در روز جمعه، با چند درجه افزایش در روز دوشنبه بین ۱۷ تا ۱۸ و در مناطق کوهستانی نیز از ۶ تا ۹ درجه سانتی گراد بالای صفر با چند درجه افزایش به ۱۲ تا ۱۵ درجه ساتتی گراد بالای صفر می رسد.

هوای مازندران گرم می شود

در روزهای دوشنبه و سه شنبه نیز آسمان مازندران در ساعات بعدازظهر گاهی با افزایش ابر و در ارتفاعات مرکزی و غربی نیز با بارش پراکنده باران همراه خواهد بود.

داده های دریافتی از ایستگاه های سینوپتیک و بارانسجی نشان می دهد که از ظهر چهارشنبه تا صبح روز گذشته پنجشنبه بیشترین میزان بارندگی با ۴۸ میلی متر در کندلوس نوشهر به ثبت رسیده است.

پس از کندلوس نوشهر، دونا علیا چالوس، رینه لاریجان آمل، دلیر چالوس، سیاه بیشه و گالش محله رامسر هر کدام به ترتیب با ۴۸، ۳۰، ۱۷، ۱۵، ۱۴ و ۱۲ میلی متر شاهد بیشترین میزان بارندگی در طی این مدت بودند.

کمترین میزان بارندگی نیز از ظهر جهارشنبه تا صبح روز گذشته پنجشنبه در آمل، قراخیل، بیشه بنه هزار جریب، واز نور، پنجاب آمل، تلوک قایم شهر، کیاسر و ساری هر کدام با یک و بندپی غربی، رییس کلا لاویج نور، آهنگر کلا، ایزدشهر، تاکام و دشت ناز ساری، گلوگاه، آلاشت، پاشا کلا دشت سر آمل، جوربند نور و شیاده بندپی بابل هر کدام با ۲ میلی متر به ثبت رسیده است.

هوای مازندران گرم می شود

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی امروز مازندران، ابری با تداوم کاهش دما، وزش باد گاهی به نسبت شدید، بارش متناوب باران و در ارتفاعات نیز مه آلود همراه با کاهش دما و در مناطق کوهستانی با بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ متر ارتفاع با بارش برف و احتمال رعد و برق و از شب نیز از سمت غرب استان با کاهش ناپایداری پیش بینی شده است.

شرایط جوی مازندران در روز شنبه آینده نیمه ابری تا ابری، در ارتفاعات و نیمه شرقی استان با بارش پراکنده باران و از اواخر وقت با کاهش ابر همراه خواهد بود.

هواشناسی، شرایط جوی مازندران در روز یکشنبه را صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نیز صاف تا نیمه ابری در ساعات بعدازظهر با افزایش ابر، در ارتفاعات مرکزی و غربی استان با بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی کرده است.

داده های دزیافتی از لیستگاه های ه اشناسی نشان می دهد که رامسر با ۱۵.۸ و بلده و آلاشت با ۷.۸ درحه سانای گراد بااای صفر به ترتیب گرم ترین و سردترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز جمعه به ۱۴ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته حدود ۲ درجه کاهش نشان می دهد.

وضعیت امروز دریای خزر نیز مواج و طوفانی همراه با باد شدید پیش بینی شده است و برای فعالیت های دریایی متاسب نخواهد بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha