۲۳ فروردین ۱۴۰۳، ۲۳:۳۳
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85441657
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هیات مذاکره کننده رژیم صهیونیستی: نتانیاهو در مسیر توافق سنگ‌اندازی می‌کند

تهران- ایرنا- هیات مذاکره کننده رژیم صهیونیستی با حماس گفته است که بنیامین نتانیاهو در مسیر توافق آتش‌ بس غزه سنگ‌اندازی می‌کند.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا از الجزیره، کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی فایل درز کرده از هیات مذاکره کننده این رژیم با حماس را منتشر کرده که در آن تاکید شده است بنیامین نتانیاهو در مسیر توافق آتش بس غزه سنگ اندازی می‌کند.

اعضای تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی با حماس تاکید می‌کنند که ۲ ماه پیش امکان دستیابی به توافق آتش بس در غزه و مبادله اسرا وجود داشت اما نتانیاهو به سخنان و خواسته‌های آنها گوش نداده و در این مدت شماری دیگر از اسرای اسرائیلی در غزه کشته شده‌اند.

از سوی دیگر دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به اظهارات هیات مذاکره کننده با حماس واکنش نشان داده و با رد این اظهارات مدعی شده است که حماس در مسیر دستیابی به توافق کارشکنی می‌کند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha