محمودآباد ارومیه گرفتار سیل شد + فیلم

۲۳ فروردین ۱۴۰۳، ۲۱:۲۷
کد خبر: 85441614
محمودآباد ارومیه گرفتار سیل شد + فیلم

ارومیه - ایرنا - ارومیه امروز (پنجشنبه) شاهد بارش باران بود و در این بین، روستای محمودآباد این شهرستان دچار حادثه سیل شد.

به گزارش خبرنگار ‌ایرنا، در فاصله ۲۴ کیلومتری شهرستان ارومیه در دهستان باراندوزچای روستایی به نام روستای محمود آباد واقع شده که جمعیت حدود یک‌هزار نفری دارد.

امروز با بارش باران در حالی که مردم ارومیه خرسند از نزولات آسمانی بودند، اهالی این روستا درگیر اتفاقی ناگریز شدند و عصر هنگام با شدت گرفتن بارش باران این روستا دچار سیل شد.

مردم این روستای بزرگ که روستایشان زبانزد گردشگری است در عملی سریع علاوه بر درخواست کمک از نیروهای امدادی، خود دست به کار شدند و دوشادوش یکدیگر به کمک هم رفتند.

یک خانه پر از آب باران و سیل شده و دیگری شاهد زیر آب رفتن ماشینش است.

اما اهالی با تمام توان به کمک هم آمدند تا فردی از این اهالی صدمه‌ای نبینند و ابتدا به یکدیگر خبر دادند و سپس یکی با بیل و کلنگ و دیگری با تراکتور خود به کمک هم‌روستایی‌هایش رفت.

جلوه‌ای از انسانیت در گعده رنج و دشواری از روستای محمودآباد به مشام می‌رسد و انگار همین سیل بهانه‌ای است تا آنانی که حتی با یکدیگر قهر هستند نیز به داد هم برسند.

برخی بر پشت بام رفته و یکدیگر را صدا می‌کنند که بیایید این بالا، اینجا امن است.

حال که اوضاع رفته رفته درحال آرام شدن است، نیروهای امدادی هم از عملیات‌های نجات روستاهای دیگر به این روستا رسیدند و با واکنش سریع کار خود را با ارزیابی اولیه آغاز کردند.

۲ تیم عملیاتی هلال احمر به روستای سیل زده محمودآباد شهرستان ارومیه آمدند.

تیم‌های هلال احمر، مردم محمودآبادی را بر اثر بارش باران سیل آسا تنها نگذاشتند و گویی به سرعت پس از اطلاع، تیم‌های عملیاتی خود را جهت امدادرسانی به روستای حادثه دیده اعزام کرده‌اند.

حسین آقا از اهالی این منطقه است و این باران را رحمت الهی می‌داند و به ایرنا می‌گوید: این کمک اهالی به یکدیگر چیز جدیدی نیست، چرا که در ‌زمان دشواری‌های این چنینی، مردم منطقه کنار هم برای حل موضوع هستند.

او ادامه داد: این سیل نیز تمام می‌شود اما دوستی و صلح میان اهالی و روستاهای همجوار در دلمان باقی می‌ماند.

سلمان یوسفی که با خانواده خود به این روستا مهمان آمده به ایرنا می‌گوید: خیلی وقت بود که سیل را از نزدیک ندیده بودم، اولش آرام بود و سپس خروش خود را نشان داد اما اکنون رفته رفته آرام‌تر ‌شده است.

او گفت: من به همراه خانواده‌ام هر از گاهی به منطقه باراندوزچای برای گردش می‌آییم که اینبار درگیر این سیل شدیم که البته خداراشکر اتفاق ناگواری نیز رخ نداد.

برای گرفتن آمار رسمی شراغ مدیران هلال احمر رفتیم تا نتیجه این عملیات را جویا شویم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی به ایرنا گفت: به دنبال وقوع سیل و آبگرفتگی در شهرستان ارومیه، ۲ تیم عملیاتی از این شهرستان در روستای محمود آباد اقدام به ارزیابی و تخلیه آب منازل مسکونی به وسیله چهار دستگاه موتور پمپ و لجن کش کردند.

حمید محبوبی افزود: در روستای محمود اباد پس از ارزیابی منازل مسکونی به پنج خانواده آسیب دیده به استعداد ۲۳ نفر، بسته‌های غذایی نیز تحویل داده شد.

چنین اتفاقات ناگوار طبیعیت شاید در همین روستاها منطقه رخ دهد اما هوشیاری اهالی در کمک به یکدیگر بدون توجه به زبان و فامیل نبودن و قهر بودنشان نشان از منشا ارتباطات درست است تا هیچ انسانی در چنین شرایطی آسیب نبیند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha