۲۳ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۴۲
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85441296
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مقامات کی‌یف از حملات ویرانگر موشکی روسیه به اوکراین خبر دادند/ درخواست برای پدافند

تهران- ایرنا- ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین گفت که روسیه شب گذشته با انجام حملاتی ویرانگر، بیش از ۴۰ موشک و تقریبا ۴۰ پهپاد به سمت کشورش شلیک کرده است. وی در عین حال بار دیگر از متحدان غربی خود خواست که برای مقابله با حملات مسکو، پدافند هوایی در اختیار این کشور قرار دهند.

به گزارش ایرنا، زلنسکی امروز پنجشنبه در حساب ایکس خود نوشت که برخی از این موشک‌ها و پهپادها رهگیری و ساقط شدند.

وی به دنبال حمله روز گذشته به منطقه خارکیف اضافه کرد که حمله موشکی دیگری به منطقه خارکیف صورت گرفت درحالیکه روس‌ها، اهدافی را نیز در کی‌یف، زاپوریژیا، لویو و اودسا هدف قرار دادند.

رئیس‌جمهوری اوکراین بار دیگر با اشاره ضمنی به نیاز کشورش به تسلیحات، افزود: تمام چهار کشور اروپایی همسایه و دیگر شرکا شاهد نیاز اساسی کی‌یف به سامانه‌های دفاع هوایی هستند. ما نیاز به سامانه‌های دفاع هوایی و دیگر کمک‌های دفاعی داریم نه به روگردانی و داشتن گفتگوهای طولانی.

شهر شمال شرقی خارکیف در هفته‌های اخیر با حملات ویرانگر روسیه همراه بوده است.

ایگور کلیمنکو وزیر کشور اوکراین گفت که صدها نیروی امدادی به مکان‌هایی در سراسر کشور پس از این بمباران گسترده اعزام شدند.

کلیمنکو مدعی است که برای چند ساعت ارتش روسیه به پنج منطقه از اوکراین حمله کرد و زیرساخت‌های مهم را زد. وی همچنین بیان کرد: مسکو بیش از ۱۰ موشک به خارکیف شلیک کرده و بخش‌هایی از این شهر بدون برق باقی مانده است.

فرماندار زاپوریژیا نیز از شنیده شدن صدای انفجارهایی در اوایل روز پنجشنبه خبر داد.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha