۲۳ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۰۴
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 85441257
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ورزش چهارمحال و بختیاری نیازمند خانه کشتی است

۲۳ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۰۴
کد خبر: 85441257
ورزش چهارمحال و بختیاری نیازمند خانه کشتی است

شهرکرد - ایرنا- رییس هیات کشتی استان چهارمحال و بختیاری گفت:هم‌اکنون ورزش کشتی در استان خانه کشتی در مرکز استان و همچنین باشگاه خاص کشتی ندارد.

محمد مسعودی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه در استان ۸۵۰ کشتی گیر سازماندهی شده که با همکاری و همراهی مدیرکل ورزش و جوانان استان پیگیر راه‌اندازی خانه کشتی در استان هستیم.

به گفته وی، هم‌اکنون کشتی‌گیران استان در سالن‌های ورزشی تمرین دارند که خاص کشتی نیست.

مسعودی اظهار داشت: نبود حامی (اسپانسر) از دیگر مشکلات ورزش کشتی استان است که امید است با توسعه جایگاه کشتی در استان بتوان برای جذب اسپانسر گام برداشت.

به گفته وی، در پنج سال گذشته هیات کشتی استان فعالیت گسترده‌ای نداشت و از نیمه دوم سال‌گذشته این هیات فعالتر شده است.

وی از برگزاری ۲ دوره توانمندسازی مربیان و داوران کشتی استان در بهمن‌ماه با حضور ۵۵ مربی و مربیانی از فدراسیون و اتحادیه کشتی برای خبر داد و گفت: دوره توانمندسازی مربیان و داوران کشتی از سال ۸۳ تاکنون در استان برگزار نشده بود.

رییس هیات کشتی چهارمحال و بختیاری گفت: مربیان و داوران استان برای شرکت در دوره‌های توانمندسازی به استان‌ها دیگر مراجعه می‌کردند.

وی اظهار داشت : از نیمه دوم سال گذشته تاکنون مسابقات استانی در رده‌های سنی مختلف در ۲ رشته آزاد و فرنگی برگزار شد و در این مدت با تلاش کشتی گیران استان ۲ مقام دوم و سومی کشوری در رده سنی نونهالان و نوجوانان نصیب کشتی‌گیران استان شد.

مسعودی از دعوت از ۲ کشتی‌گیر استان برای شرکت در جام شاهد جوانان فرنگی خبر داد و گفت : برای شرکت در این مسابقات
محمدرضا کارگر در وزن ۷۲ کیلوگرم و ابوالفضل مرادی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم دعوت شدند.

به گفته وی، این دوره از مسابقات در شهرستان مریوان استان کردستان از ۲۹ تا ۳۰ فروردین‌ماه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این ورزشکاران سال‌گذشته مقام دوم و سوم را کسب کرده بودند، گفت: این ورزشکاران برای شرکت در جام بین‌المللی پنجم تا هفتم اردیبهشت‌ماه نیز دعوت شدند.

وی اظهار داشت : امیر محمد محمدی در وزن ۴۵ کیلوگرم، داریوش قائدامینی در وزن ۴۸ کیلوگرم، سید مهدی عدنانی در وزن ۶۰ کیلوگرم و امیرمحمد چمن ۱۱۰ کیلوگرم نیز برای شرکت در جام جهان پهلوان تختی دعوت شدند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با ۱۲ شهرستان و یک میلیون نفر جمعیت، نزدیک به ۴۶ هزار ورزشکار سازمان‌یافته در قالب ۵۰۰ هیات ورزشی در شهرستان‌ها و شهرهای استان دارد و بیش از ۳۹ درصد این ورزشکاران را بانوان تشکیل می‌دهند.

چهارمحال و بختیاری در دهه‌های گذشته در لیگ برتر بسکتبال تیم‌داری می‌کرد و موفق به خلق شکفتی در رویدادهای این رقابت‌ها می‌شد و تا سال پیش پیکره اصلی تیم ملی را سه نفر از بسکتبالیست های این استان تشکیل می‌دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha