ورزشکاران سازمان‌یافته آذربایجان‌غربی به ۱۱۳ هزار نفر رسید

ارومیه- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان در سال گذشته به ۱۱۳ هزار نفر رسید که رقمی بی نظیر در تاریخ ورزش استان به شمار می رود.

سجاد بیرامی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد بیش از ۷۵ هزار نفر مرد و حدود ۳۸ هزار نفر زن هستند.

وی اضافه کرد: کل ورزشکاران سازمان یافته آذربایجان غربی در سال گذشته ۱۴.۴ درصد معادل حدود ۱۴ هزار نفر بیشتر از سال ۱۴۰۱ بود.

وی اظهار کرد: این رشد در بخش مردان ۱۱ درصد معادل هفت هزار و ۳۰۰ نفر و در بخش زنان ۲۲ درصد معادل ۶ هزار و ۷۰۰ نفر بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی ادامه داد: این رشد تعداد ورزشکاران سازمان یافته به علت ایجاد زیرساخت های لازم در حوزه های مختلف، جلب همکاری روزافزون بخش خصوصی در راستای توسعه ورزش و همچنین میزبانی از مسابقات مختلف ورزشی بود که رغبت خانواده ها را برای حضور نوجوانان و جوانان در رشته های ورزشی دوچندان کرد.

بیرامی گفت: ورزش استان در سال گذشته سالی درخشان را پشت سرگذاشت و در حوزه‌های مختلف شاهد رشد و پیشرفت قابل توجهی بود.

وی افزود: امسال نیز با همه توان در راستای رشد شاخص های مربوط به ورزش در آذربایجان غربی فعالیت خواهیم کرد تا بتوانیم بیش از این هم، زمینه حضور جوانان و نوجوان به صورت سازمان یافته در رشته های مختلف ورزشی به ویژه قهرمانی را فراهم کنیم.

به گزارش ایرنا، با توجه به جمعیت استان و تعداد ورزشکاران سازمان یافته، از هر ۳۰ نفر در استان تقریبا یک نفر در جمع ورزشکاران سازمان یافته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha