استاندار یزد: فعالیت‌های فرهنگی در کنار مسائل عمرانی پیگیری شود

یزد- ایرنا- استاندار یزد گفت: فعالیت‌های فرهنگی در کنار امور اقتصادی و عمرانی باید در مناطق مختلف استان توسط مسئولان و همراهی مردم پیگیری و اقدام شود.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی استانداری یزد، " مهران فاطمی " در سفر به بافق یزد افزود: مسائل فرهنگی، دینی و ارزشی باید در کنار توجه به امور عمرانی همواره به جد در دستور کار مسئولان در سطح استان قرار گیرد چرا که فرهنگ به مثابه هوایی است که ما تنفس می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مجموعه فرهنگی بیت الرضای بافق با ۵۸ واحد متنوع یک کار مردمی، امام رضایی و شاخص در سطح کشور است ادامه داد: این مجموعه آمیزه‌ای از اخلاص، عشق و معرفت به ذات مقدس اهل بیت به ویژه امام رضا (ع) است.

استاندار یزد بیان کرد: همت، ابتکار و کسب سرمایه اجتماعی در بین آحاد مردم است که این مجموعه با برکت و پر از محصول را در حوزه دینی، عقیدتی اجتماعی و فرهنگی ایجاد و فضای شهرستان بافق را یک فضای امام رضایی کرده است.

فاطمی با اشاره به اینکه آمادگی داریم در سطح استان و سطح شهرستان کمک کنیم تا این مجموعه تکمیل و مجموعه موزه برای آن ساخته شود گفت: این ۵۸ واحدی که در اینجا در حوزه‌های مختلف به اقشار مختلف مردم خدمت‌رسانی می‌کند، ارزشمند است و باید در سطح رسانه ملی منعکس شود چرا که اینها هویت، اصالت، تاریخ کهن و ارزش‌های دینی و معنوی است که باید برجسته و به عنوان یک الگو ارائه شود.

استاندار یزد ادامه داد: خانه فرهنگ شماره دو شهرداری بافق که شرح خدمات آن بیشتر در حوزه کتاب و سایر مباحث فرهنگی است، اگر هزاران کار عمرانی انجام شود اما امور فرهنگی مغفول بماند به مثابه کالبدی بدون روح است.

مرکز شهرستان بافق در ۱۱۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha