۲۲ فروردین ۱۴۰۳، ۱۸:۳۱
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85440950
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

الوفاق بحرین: اقدام آل خلیفه در آزادی زندانیان، مثبت اما ناکافی است

تهران- ایرنا- دبیر کل «جمعیت اسلامی الوفاق» بحرین، امروز (چهارشنبه) آزادی زندانیان از سوی رژیم آل خلیفه را گامی مثبت در مسیر صحیح دانست اما در عین حال اظهار کرد که مردم منتظر گام های بلندتر از سوی مقامات این دولت هستند.

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری «مرآة البحرین» نزدیک به گروه های مخالف دولت بحرین، نوشت: «شیخ علی سلمان» دبیرکل جمعیت اسلامی الوفاق، آزادی‌ها را گامی مثبت در مسیر صحیح دانست اما گفت که مردم منتظر گام های بلندتر از سوی مقامات دولت بحرین هستند.

او در پیامی از زندان مرکزی «جو» بحرین تاکید کرد که اقدام خوب با پاسخ خوب جواب داده خواهد شد همانند کاری که برای وطن و برای همه مردم آن انجام می شود.

دبیر کل جمعیت اسلامی الوفاق بحرین افزود: عید سعید فطر را به برادران زندانی خود و زندانیانی که آزاد شدند و آنانی که هنوز در زندان هستند، تبریک و تهنیت عرض می کنم.

وی همچنین عید سعید فطر را به امت اسلامی و مردم بحرین تبریک گفت.

پیشتر آیت الله «شیخ عیسی قاسم» رهبر شیعیان بحرین نیز دیروز (سه شنبه) در واکنش به انتشار خبر آزادی هزار و ۵۸۴ نفر از زندانیان بحرین به مناسب عید سعید فطر از سوی مقامات این کشور با صدور بیانیه ای گفت: کسی که مجاهدان شجاع، صادق، وفادار و مومن ما را به زندان انداخت، آنها را آزاد کرد.

وی با بیان اینکه «مجاهدین را به خاطر جهاد و امر به معروف و نهی از منکر به زندان انداختند و آنها را از زندان آزاد کردند، افزود: برای حفظ آزادی و بازپس گیری آزادیِ به سرقت رفته، راهی جز جهاد و امر به معروف و نهی از منکر وجود ندارد.

رهبر شیعیان بحرین تاکید کرد: مردم ما تسلیم نمی شوند اما از صلح استقبال و برای آن تلاش می کنند. در صورتی که راه حلی برای دستیابی به حقوقشان وجود داشته باشد، صلح را به درگیری ترجیح می‌دهند.

آیت الله شیخ عیسی قاسم با تاکید بر اینکه جنبش حق‌خواهی مردم بحرین تا تحقق کامل آن پایان نمی یابد، آزادی گروهی از زندانیان را که در راه تحقق آزادی و عدالتخواهی زندانی شده بودند به خانواده های آنها و مردم بحرین تبریک گفت.

خبرگزاری رسمی بحرین (بنا) دیروز سه شنبه اعلام کرد که «حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه بحرین دستور آزادی هزار و ۵۸۴ نفر از زندانیان را به مناسبت عید فطر و بیست و پنجمین سالروز آغاز پادشاهی خود صادر کرده است.

به رغم اعلام آزادی برخی محکومان سیاسی از جمله شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق اسلامی بحرین در رسانه ها و فضای مجازی، خانواده اش آزادی وی را تکذیب کردند.

در بیانیه حکومت بحرین مشخص نشده است که زندانیان سیاسی نیز مشمول این عفو شده اند یا خیر اما مرکز «حقوق و دموکراسی بحرین» در انگلیس اعلام کرده که این عفو ممکن است شامل برخی از زندانیان سیاسی نیز شود.

براساس اعلام رسانه های بحرینی، درمیان آزادشدگان که همه شیعه هستند، نام برخی محکومان برجسته سیاسی از جمله برخی نمایندگان سابق پارلمان، علماء، شخصیت های حزبی و اصحاب رسانه دیده می شود که بیشتر آن ها بیش از ۱۰ سال در زندان بوده اند.

براساس آمار رسانه های بحرینی، بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ معارض، فعال سیاسی و حقوقی در زندان های بحرین به سر می برند که هزار و ۱۵۰ نفر از آن ها در زندان مرکزی «جو» نگهداری می شوند.

بحرین از ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل خلیفه است. بحرینی ها خواهان آزادی، برقراری عدالت، رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

ناآرامی‌های بحرین تاکنون ده ها کشته و هزاران زخمی برجای گذاشته و رژیم آل خلیفه همچنین صدها بحرینی را نیز سلب تابعیت کرده است.

گروه‌های مدافع حقوق بشر بارها رژیم آل خلیفه را به خاطر سرکوب مخالفان محکوم کرده‌ و خواستار اصلاحات در نظام سیاسی این کشور شده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha