امام جمعه کرمانشاه: در عرصه فرهنگی و اقتصادی باید مردمی سازی صورت بگیرد

کرمانشاه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، اجتماع مردم در دین اسلام را با اهمیت دانست و گفت: می‌بینید راهپیمایی‌ها چقدر دشمن شکن است؛ در عرصه‌های مختلف دیگر مثل عرصه فرهنگ و اقتصاد هم باید مردمی‌سازی صورت بگیرد تا در این عرصه‌ها هم بتوانیم موفق به شکست دشمن بشویم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حبیب‌الله غفوری صبح امروز چهارشنبه در خطبه‌های نماز عید سعید فطر که با حضور گسترده اقشار مختلف مردم در مسجد جامع کرمانشاه برگزار شد، افزود: امام سجاد (ع) در دعای چهل و پنجم صحیفه سجادیه در وداع ماه مبارک رمضان اینطور می‌فرمایند که ما ماه رمضان را از دست دادیم که برای ما مصیبتی است. خدایا تو این مصیبت را برای ما در طول سال جبران کن.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه تبریک گفتن عید سعید فطر را به دلایل متعددی نسبت داد و افزود: اول اینکه یک ماه عبادت و روزه‌داری، قیام برای عبادت در سحرگاه، خدمت به بندگان خدا، انفاق در راه خدا و اطاعت پروردگار متعال را پشت سر گذاشتیم. فرصت استثنایی شب قدر که توفیقش امسال هم نصیب ما شد جای شکرگزاری دارد.

وی ادامه داد: جهت دیگری که دارد آمرزش گناهان است. ماه مبارک رمضان فرصتی است که خداوند بندگانش را می‌آمرزد. حال آن‌هایی که توفیق دارند و طلب مغفرت و آمرزش می‌کنند به صورت ویژه و خاص می‌آمرزد. از جهت دیگر اینکه بندگان خدا در ماه رمضان توفیق دارند که از گناه و معصیت دوری می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری مهمترین اثر ماه مبارک رمضان را خودسازی در این ماه برای جلوگیری از ارتکاب گناه در طول سال عنوان کرد و افزود: بنده خدا باید صاحب اراده قوی شود که در طول سال بتواند در مقابل وسوسه‌های شیاطین جن و انس و وسوسه‌های نفس استقامت کند و مرتکب گناه و معصیت نشود.

وی در ادامه اشاره ای هم به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «جهش تولید با مشارکت مردم» داشت و اظهار کرد: منظور از شعار امسال فراهم کردن زمینه و تسهیل حضور مردم و سرمایه‌گذاران برای حضور در عرصه اقتصادی است. انتظار این است مسئولینی که برای عرصه‌های مختلف به ویژه اقتصاد و معیشت مردم واقعاً دل می‌سوزانند با جدیت در استان زمینه اشتغال را فراهم کنند و به شرایط مطلوب‌تری از جهت معیشتی و اقتصادی برسیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha