آسان کردن قوانین باعث مشارکت بیشتر مردم و جهش تولید می شود + فیلم

یزد-ایرنا- امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت:آسان کردن قوانین به ویژه در مجوزها باعث مشارکت بیشتر مردم در اقتصاد و همچنین جهش تولید می شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم مدرسی، روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، افزود:بسیاری از کشورها در زمینه های مختلف اقتصادی تجربه های موفقی دارند که باید مورد استفاده قرار گیرد البته ما در کشورمان نظارت بعد از صدور مجوز را کمتر شاهد هستیم و نظارت باید پیوسته و جدی انجام شده و از تولیدات دارای آلایندگی و استفاده بی رویه از محصولات اولیه و طبیعی جلوگیری شود.

وی ادامه داد:امسال توسط رهبر معظم انقلاب به نام جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده و تحقق شعار سال الزاماتی دارد که باید فراهم شود، هر چند دولت سیزدهم موفقیت های زیادی در اقتصاد کسب کرده اما برای جهش نیازمند مشارکت بیشتر مردم هستیم.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان یزد گفت: جامعه و حکومتی موفق است که همراه با انسجام و یکپارچگی باشد و حکومت منهای مرم و مردم منهای حاکمیت موفق نخواهندبود و در فعالیت های خود نیز درصد بالایی را به دست نمی آورند .

مدرسی ادامه داد: تحقق بسیاری از امور و موضوعات نیازمد سه اصل امنیت ،فرهنگ و اقتصاد است و اگر این سه امر در متن مردم توجه شود و ار طرف مردم و حاکمیت مورد توجه ویژه قرار گرفت نتیجه بسیار موفق تری را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: در ارتباط با مشارکت مردمی در امر اقتصاد و جهش تولید نیز باید الزاماتی رعایت و تامین شود اما مدل روشنی تاکنون در این رابطه نداریم و به خصوص در جهش تولید باید همه صاحب نظران، هیئت های اندیشه ورز و نخبگان در هر استان الگوهایی را برای مشارکت مردم تبیین کنند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: البته چند فعالیت و اقدام مثل بورس و بانک های خصوصی را شاهد بودیم که موفق نبود و حتی در بورس باعث سلب اعتماد مردم شد و باید روش هایی که موفق است مورد توجه قرار گیرد

مدرسی ادامه داد: همچنین تسهیل سازی قوانین برای حضور مردم در امور اقتصادی ضروری است و قوانین زیاد باعث دست و پاگیر شدن و همچنین ایجاد مشکل برای مردم و حتی مجموعه مدیریت کشور شده است .

وی افزود: این قوانین باید پالایش شود چون بیش از ۱۱ هزار قانون داریم که مشکل آفرین هستند و اگر قوانین وضع شده توسط شوراها و مراکزی مثل شورای فرهنگ عمومی و شورای نگهبان را به آن اضافه کنیم این تعداد بیشتر هم خواهد شد که بعضا در تناقض با یکدیگر است .

عضو شورای مدیریت حوزه های علمیه استان یزد گفت: پیوست فرهنگی و معنوی در امر جهش تولید با مشارکت مردم باعث موفقیت آن می شود و دیگر اینکه ملت ایران توکل به خدا را از یاد نبرد و مطابق با فرهنگ بومی هر استان و هر منطقه ای باید تولید انجام شود .

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha