انوشیروانی: خدا نخواست دهدار المپیکی شود/ هیچ نمونه دوپینگ مثبتی نداشتم

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: از دوسال گذشته تا امروز با وجود نمونه‌های بسیاری که از ورزشکاران گرفته شده، هیچ نمونه مثبتی نداشتیم و قصد داریم به اهداف از پیش تعیین شده دست یابیم.

سجاد انوشیروانی در گفت‌وگو با ایرنا، با اشاره به شرایط وزنه‌برداری ایران و سهمیه‌های کسب شده المپیک اظهار داشت: هدف اصلی ما دو سهمیه ۸۹ و فوق سنگین بود که میسر شد و با این شرایط با تمام توان به سمت المپیک پیش خواهیم رفت.

وی ادامه داد: از امروز برای المپیک تلاش می‌کنیم. شرایط به گونه‌ای بود که سهمیه مصطفی جوادی قطعی بود و نیازی به فشار نبود. علی داودی نیز وزنه‌های بسیار خوبی مهار کرد و آیت شریفی هم تلاش فوق‌العاده‌ای داشت. البته این رکوردها نیاز به ارتقا دارد و فشار اصلی در ماه‌های پایانی در دستور کار وزنه‌برداران خواهد بود و قصد داریم در این راه با آمادگی کامل خودمان را برای المپیک آماده کنیم.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در واکنش به این سئوال که المپیک را چگونه پیش‌بینی می‌کند، گفت: در المپیک کارمان بسیار سخت است اما ما هم مانند رقبا، شب و روز تلاش می‌کنیم و می‌دانیم شرایط بسیار سخت خواهد بود. همه تیم‌ها با آمادگی کامل راهی پاریس می‌شوند و ما هم باید خودمان را با این وضعیت همسو کنیم.

انوشیروانی در خصوص کادر فنی تیم ملی و شرایط ادامه همکاری با این کادر یادآور شد: قرارداد خاصی با کادر فنی بسته نشده و بیشتر همکاری ما دوستانه است. در مورد تیم ملی هم باید بگویم به دنبال آن هستیم تا به نوعی جوانگرایی را در تیم ملی حاکم کنیم و تلاش می‌کنیم نسل جدیدی را معرفی کنیم.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا اهداف و برنامه‌های وی در وزنه‌برداری محقق شده یا خیر، عنوان کرد: برخی اهداف ما هنوز محقق نشده اما آرامشی که نیاز داشتیم را به دست آوردیم. خوشبختانه در وزنه‌برداری حاشیه‌ نداریم و همه کمک می‌کنند تا نتایج خوبی رقم بخورد. هدف ما این است فدراسیونی پویایی داشته باشیم و با این هدف حرکت می‌کنیم.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در واکنش به معضل دوپینگ و تاثیر آن بر وزنه‌برداری جهان گفت: این موضوع در وزنه‌برداری از بین رفته است. از دو سال گذشته و از دوران سرپرستی تا امروز نمونه‌های بسیاری از ورزشکاران گرفته شده؛ اما خوشبختانه هیچ نمونه مثبتی به ثبت نرسیده است. در همه رویدادهای برون مرزی تست از وزنه‌برداران گرفته می‌شود که مشکلی در آن نبوده و در ایران هم نادو همیشه پیگیر است که شرایط مطلوب ارزیابی می‌شود.

انوشیروانی در مورد ناکامی رضا دهدار نماینده وزن ۱۰۲ کیلوگرم در راه کسب سهمیه المپیک گفت: وزنه سبک و بدن او آماده بود اما فشار روانی موجب شد موفق نشود، به نظر من، خدا برای او نخواست. دهدار در یک ضرب وزنه‌ای زد که در عمر ورزشی خود نزده بود اما دو ضرب را از دست داد.

گفتنی است در رقابت‌های جام‌جهانی وزنه‌برداری، میرمصطفی جوادی و علی داودی ۲ سهمیه در دسته‌های ۸۹ و فوق سنگین کسب کردند و از جمله امیدهای ایران برای رسیدن به سکو محسوب می شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha