۲۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۹:۵۵
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85440407
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار سطح نارنجی هواشناس مدیریت بحران  البرز را به حالت آماده باش در آورد

کرج - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی این استان با اعلام سطح نارنجی هواشناسی به حالت آماده باش در آمدند.

مهدی مهرور سه‌شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بر ضرورت هماهنگی کامل دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان، نیروی انتظامی و نیروهای مردمی در جهت مقابله با هرگونه حوادث احتمالی با اعلام سطح نارنجی هواشناسی در استان تاکید کرد.

وی گفت: بر این اساس به منظور مقابله با جاری شدن سیل در رودخانه ها و مسیل‌های فصلی، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش سنگ، رانش کوه، لغزندگی و کاهش دید در جاده های کوهستانی و یا هرگونه حادثه احتمالی، آماده باش مراکز درمانی و پایگاه‌های امدادی، شرکت‌های خدماتی (آب و فاضلاب شهری روستایی، برق، گاز، تلفن همراه، ثابت و آب منطقه ای ضروری است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز از شهروندان خواست تا از تردد در محل‌های پرخطر، اسکان، چادر زدن و توقف در حریم رودخانه‌ها، مکان‌های مرتفع و تپه‌ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله‌ها، فنس‌های فلزی و پهنه‌های آبی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

وی، بر داشتن تجهیزات لازم و ضروری سفر از جمله لوازم گرمایشی، البسه، پتو، کمک‌های اولیه، برف پاک کن، بهمراه داشتن وسایل ارتباطی تاکید کرد.

مهرور تاکید کرد: تمهیدات لازم توسط جهاد کشاورزی استان البرز و شهرستان‌ها برای حفظ محصولات کشاورزی، کنترل دما، رطوبت و تهویه در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها، دامداری‌ها و همچنین خودداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوه‌ها و برای جلوگیری از خسارت‌های ناشی از سرمازدگی به بخش کشاورزی پیش بینی شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha