جشنواره عشایر شاهسون اردبیل معرف ارزش‌های زندگی این قشر باشد

اردبیل - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل از دست اندرکاران جشنواره کوچ عشایر شاهسون مغان خواست، این برنامه را به نحوی برگزار کنند که با نمایش آیین کوچ و آداب و رسوم متنوع بومی، ارزش‌ها و زیبایی‌های زندگی جامعه هدف به نمایش گذاشته شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، رضا قاسمیان روز سه‌شنبه در جلسه هماهنگی یازدهمین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون، افزود: در امور اجرایی این جشنواره به ایده‌های ابتکاری و برنامه‌های جدید توجه شود و با اجرای جشنواره‌های کوچک در کنار جشنواره اصلی، به آیین‌های مختلف مردم منطقه بویژه عشایر پرداخته شود.

او تاکید کرد: ضعف‌های دوره‌های قبلی جشنواره باید در این دوره اصلاح شود و در مواردی مثل محل برگزاری جشنواره، وضعیت تردد مخاطبان و تولید محتوا از زندگی عشایر، به بهترین نحو عمل شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: یازدهمین جشنواره کوچ عشایر شاهسون مغان برای روزهای ۶ و ۷ اردیبهشت ماه آماده شده و کمیته‌بندی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام گرفته است.

حسن محمدی ادیب ادامه داد: با توجه به چندوجهی بودن جشنواره کوچ عشایر و انتظاری که از این جشنواره وجود دارد، همکاری دستگاه‌های مختلف ضروری است و برای تامین اعتبار نیز به همکاری استانی و جذب اسپانسر نیاز داریم.

بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۹ حدود ۲۱ هزار خانوار عشایری در۱۲ شهرستان استان اردبیل مستقر هستند و شهرستان های شمالی استان اردبیل دارای بیشترین جمعیت عشایر است.

استان اردبیل با بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha