۲۵ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۵۱
کد خبرنگار: 912
کد خبر: 85440200
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

واحد ۲ نیروگاه برق بیستون وارد مدار شد

۲۵ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۵۱
کد خبر: 85440200
واحد ۲ نیروگاه برق بیستون وارد مدار شد

کرمانشاه - ایرنا- مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق بیستون گفت: واحد ۲ نیروگاه برق بیستون با ظرفیت ۳۲۰ مگاوات پس از انجام تعمیرات دوره‌ای راه‌اندازی و به مدار تولید بازگشت.

«مسعود میرزاعسگری» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا به فعالیت‌های انجام شده بر روی واحد ۲ اشاره کرد و افزود: پروژه تعمیرات دوره ای واحد ۲ نیروگاه بیستون از اسفند ماه سال قبل با برنامه ریزی انجام شده در گروه های کاری مشخص آغاز و فعالیت ها در زمان بندی مناسب به انجام رسید.

وی اهم فعالیت های تعمیراتی اقدام شده را شامل تعویض یک پنل کامل از لوله های واتروال اطراف مشعل های کرنر C توسط پیمانکار، تعویض لوله های ری هیت گرم به تعداد ۵ ردیف ۴ تایی، تخلیه پکینگ های سل های شماره ۴ و ۵ و ۶ ، شستشو و تمیزکاری و نصب پکینگ های جدید، تمیزکاری برج و استخرها و حوضچه ها، تعویض بسکت های ناحیه سرد ژونگستروم شماره ۲، جوشکاری و ترمیم تیغه های ژونگستروم شماره ۱ و تعویض نازل باکس های معیوب ذکر کرد.

به گفته وی همچنین در این دوره از تعمیرات رفع نشتی های دود در ژونگسترومها، بدنه بویلر، هدرباکس و سایر قسمتهای بویلر، شستشوی لوله های کندانسور، انجام بازدیدهای روتین تجهیزات اصلی مانند توربین، ژنراتور، ترانسفورماتورها، تعویض تعدادی از والوهای معیوب و دارای نشتی، رفع گداختگی بدنه بویلر در نقاط مورد نیاز، تمیزکاری کف کوره و داکت G.R.F، بک واش کولرهای هیدروژن، دمونتاژ هیتر مازوت، انجام پرمیت‌های شات دانی همه قسمتها و برنامه های روتین نیمه اول سال انجام شد.

میرزا عسکری ادامه داد: واحد یک نیروگاه نیز در مدار تولید قرار دارد که با آمادگی کامل به استقبال پیک تابستان می رویم تا برق مطمئن و پایداری را تولید و به هموطنان تقدیم کنیم.

به گزارش ایرنا؛ نیروگاه حرارتی بیستون دارای ۲ واحد ۳۲۰ مگاواتی است که در کیلومتر ۲۰ جاده کرمانشاه به همدان قرار دارد و نقش بسزائی در پایداری شبکه سراسری برق در غرب کشور، به عهده دارد.

نیروگاه بیستون قدیمی ترین نیروگاه در بین سه استان غربی ایران از جمله کرمانشاه، کردستان و ایلام است.

کرمانشاه با داشتن ۲۵ هزار کیلومتر مربع وسعت و ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق؛ ۷۸۵ هزار مشترک برق دارد که ۸۳ درصد از آنها، یعنی ۶۵۲ هزار مشترک خانگی هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha