شهروندان برای پرداخت فطریه به افراد ناشناس اعتماد نکنند

اردبیل- ایرنا- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به قرار گرفتن در آستانه مناسبت عید سعید فطر به شهروندان هشدار داد که برای مواردی مانند پرداخت فطریه و کفاره به هیچ عنوان به افراد ناشناس اعتماد نکنند.

به گزارش ایرنا از دبیرخانه ارتقای آگاهی‌های عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل، جهانگیر جوانمرد روز سه‌شنبه با اشاره به افزایش فعالیت کلاهبرداران در مناسبت‌های ملی و مذهبی، نسبت به احتمال کلاهبرداری از شهروندان در پوشش پرداخت فطریه، زکات و کفاره در عید فطر هشدار داد.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان به هیچ عنوان به افراد ناشناس اعتماد نکنند، افزود: پیشنهاد می‌شود مردم این امور را از روش‌های شناخته شده و معتبر انجام دهند، چرا که احتمال دارد کلاهبرداران به بهانه پرداخت فطریه و کفاره نسبت به سرقت اطلاعات کارت بانکی و خالی کردن حساب بانکی آنها اقدام کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل اظهار کرد: افراد فرصت‌طلب در مواردی با راه‌اندازی سایت‌هایی در قالب موسسه‌های خیریه، فرستادن پیام‌هایی برای جمع‌آوری فطریه و وجوهات شرعی در شبکه‌های اجتماعی، سوء استفاده از نام اشخاص و چهره‌های شناخته شده هنری و ورزشی یا جعل عنوان سازمان‌های مختلف از مردم کلاهبرداری می‌کنند.

وی اضافه کرد: بر این اساس مردم در صورت تمایل به پرداخت اینترنتی مبالغ فطریه، کفاره و نذورات خود می‌توانند از طریق صفحه‌های معتبر ارگان‌های مربوطه که از سوی رسانه‌های رسمی اعلام می‌شود، اقدام کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha