صادرات غیرنفتی فارس ۴۱ درصد رشد داشت

شیراز- ایرنا- رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس گفت: صادرات غیر نفتی این استان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ افزون بر ۴۱ درصد رشد داشت.

به گزارش ایرنا، محمد صادق حمیدیان، سه شنبه در جمع مسئولان و مدیران شرکت‌های دانش بنیان استان در شیراز افزود: میزان صادرات استان در سال ۱۴۰۱ معادل یک و هفت دهم میلیارد دلار بود که این عدد سال گذشته به افزون بر ۲ و چهار دهم میلیارد دلار رسید.

وی، افزایش صادرات غیر نفتی استان را مرهون کوشش تمام فعالان حوزه تولید و صادرات دانست و ادامه داد: سهم شرکت‌های دانش بنیان نیز در افزایش صادرات استان قابل تامل و ارزشمند است.

او اظهار کرد: سال گذشته برخی از شرکت‌های دانش بنیان استان توانستند بیش از سه میلیون دلار صادرات داشته باشند و این مایه افتخار استان است.

رییس اتاق بازرگانی فارس گفت: معتقدیم ارزش افزوده ناشی از صادرات تولیدات دانش بنیان و ارزآوری خدمات محصولات دانش بنیان به مراتب بیشتر از کالاهای خام، نیمه ساخته و یا با ارزش افزوده پایین است.

حمیدیان افزود: با توجه به توان و ظرفیت موجود در فارس، انتظار است که سهم شرکت‌های دانش بنیان استان نسبت به حجم کل صادرات استان بیشتر باشد.

او ادامه داد: به رغم اینکه هفت درصد عرصه سرزمین و ۶ درصد جمعیت کشور متعلق به استان فارس است، سهم این استان در تولید ناخالص داخلی معادل چهار و ۶ دهم درصد است که شرکت‌های دانش بنیان استان باید برای افزایش کمی این سهم بکوشند.

وی اظهار کرد: شرکت‌های دانش بنیان استان با وجود پتانسیل های ویژه ای که دارند، می‌توانند ارزآوری بیشتری داشته باشند و ضمن ایجاد جهش در حوزه اقتصاد استان، برای فارس یک فرصت و مزیت اقتصادی باشند.

حمیدیان گفـت: ما در اتاق بازرگانی فارس به عنوان پارلمان بخش خصوصی استان آماده همکاری و ایجاد مشارکت و هم‌افزایی بین بخش تولید، صنعت و تولیدات شرکت های دانش بنیان استان هستیم.

صادرات غیرنفتی فارس ۴۱ درصد رشد داشت

رییس اتاق بازرگانی فارس افزود: مطالبه بخش اقتصاد و بخش خصوصی استان از فعالان و شرکت‌های دانش بنیان، کوشش در جهت ارزش آفرینی و ارزآوری است و در این زمینه آماده همکاری با این شرکت ها هستیم.

حمیدیان ادامه داد: یکی از سرمایه‌های اصلی شرکت‌های دانش بنیان مشکلات موجود جامعه در حوزه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی است که راهکار برون رفت از این مشکلات می‌تواند پایه فعالیت این شرکت‌ها باشد.

او اظهار کرد: امروز جوانان متخصص و خلاقی در شرکت های دانش بنیان فعال هستند و لذا فعالیت این شرکت‌ها باید به سمت ارزش آفرینی و درآمد زایی سوق داده شود.

صدور مجوز ثبت انجمن شرکت‌های دانش بنیان در فارس
رییس اتاق بازرگانی فارس، در مورد ایجاد انجمن شرکت‌های دانش بنیان در این استان گفت: با موافقت اتاق بازرگانی ایران، مجوز ثبت انجمن شرکت‌های دانش بنیان در استان فارس صادر شده که فراخوان انجام مراحل انتخاب مجمع و هیات مدیره آن طی دو مرحله اعلام خواهد شد و انتظار داریم فعالان شرکت‌های دانش بنیان، مشارکت حداکثری داشته باشند.

حمیدیان افزود: همچنین ما در اتاق بازرگانی فارس دو دوره آموزشی در حوزه ثبت علائم تجاری و نشان‌های جغرافیایی بین‌المللی و مارکتینگ بین‌المللی و منطقه‌ای را با هدف پیشبرد اهداف شرکت های دانش بنیان برای این حوزه برگزار خواهیم کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha