لغو اعزام‌ فرامرزیِ ورزشکاران ناشنوا؛ مشکلات مالی دامن مدال‌آوران را گرفت!

تهران- ایرنا- تیم‌های جودو و تکواندو ناشنوایان ایران به دلیل کمبود منابع و فقدان حامی مالی، رقابت‌های جهانی ناشنوایان را از دست دادند.

به گزارش عصر سه‌شنبه ایرنا، جامعه ورزش ناشنوایان افتخار آفرینی‌های زیادی داشته و مدال‌های زیادی کسب کرده است. از قهرمانی در رویدادهای بین المللی کوچک تا قهرمانی قاره کهن و جهان در کارنامه رشته‌های مختلف ورزش‌های ناشنوایان یافت می‌شود. به‌تازگی نیز افتخار آفرینی این ورزشکاران در جشنواره زمستانی ناشنوایان و به‌ویژه قهرمانی تیم فوتسال و برد تیم‌های بزرگ جهان، غرورآفرین بود.

با این حال و به‌رغم بخت‌های زیاد ورزشکاران ناشنوا در کسب مدال و عنوان، جودوکاران و تکواندوکاران ناشنوای ایران به علت فقدان بودجه کافی به مسابقات قهرمانی جهان به ترتیب در قزاقستان و قرقیزستان اعزام نشدند.

مهدی نصیبی، دبیر اسبق فدراسیون ناشنوایان در این خصوص اظهار داشت: تا سال گذشته هیچ اعزامی را از دست ندادیم اما مدیر جدید حتی یک ورزشکار را هم نتوانست اعزام کند! حتی اردوی تیم ملی جودو برگزار شد و (محمدشروین)اسبقیان، معاون قهرمانی وزارت ورزش هم برای بازدید آمد اما باز هم کاری پیش نرفت. هر سال در این رشته کسب مدال داشتیم اما حالا به خاطر مشکلات مالی حتی بچه‌ها اعزام هم نشدند. در گذشته فدراسیون به هر روشی هزینه‌ها را تامین می‌کرد تا ورزشکاران بتوانند به مسابقات بروند و پس از کسب عنوان با جوایز خودشان بخشی از مشکلات را حل کنند اما در زمان مدیریت فعلی، فدراسیون تامین بودجه را به گردن خود انجمن‌ها انداخته است!

وی ادامه داد: انجمن‌ها توانایی مالی و جذب اسپانسر را ندارند و از طرف دیگر ما تمام تلاشمان را می‌کردیم تا زحمت ورزشکار ضایع نشود ولی در زمان مدیریت جدید خیلی چیزها متفاوت شده است. ۲۸ اسفند به صورت ناگهانی من را کنار گذاشتند و حتی یک تشکر هم از من نکردند. صبح همان روز برای گرفتن پاداش مدال‌آوران جشنواره زمستانی رفته بودم و خوشبختانه موفق هم شدم اما بدون هیچ اطلاع قبلی و هیچ جلسه‌ای به من گفتند که دیگر به فدراسیون نیایم.

علیرضا بسیح، دبیر جدید فدراسیون ناشنوایان نیز درباره اتفاقات پیش‌آمده عنوان کرد: واقعیت این است که طبق جلسات تیرماه سال گذشته قرار بود که اسپانسرها را خود انجمن‌ها تامین کنند. انجمن تکواندو نتوانست اسپانسری پیدا کند و برای قهرمانی جهان ثبت نام نشدند زیرا اگر ثبت نام می‌کردیم و اعزام نمی‌شدند، باید جریمه می‌دادیم. درباره جودو هم، انجمن اعلام کرد که اسپانسر دارد و حتی اردوها نیز با کمک فدراسیون برگزار شد، اما لحظات آخر اسپانسر از همکاری کنار کشید و انجمن هم نتوانست ورزشکاران را اعزام کند.

وی افزود: فدراسیون تسویه حساب‌های گذشته را در اولویت خود قرار داده است که به چند میلیارد می‌رسد. بدهی‌های گذشته مربوط به اعزام‌های قبلی است و هرچه زودتر باید تسویه کنیم. برای اعزام‌ها نیز از این پس انجمن‌ها باید هزینه‌ اعزام را واریز کنند تا فدراسیون پس از آن سراغ هماهنگی بقیه کارها برود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha