۲۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۵۱
کد خبر: 85440092
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وصولی‌های گمرکات مازندران ۲۸ درصد افزایش یافت

۲۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۵۱
کد خبر: 85440092
وصولی‌های گمرکات مازندران ۲۸ درصد افزایش یافت

ساری- ایرنا- جمع کل وصولی‌ و درآمد به خزانه از سوی گمرکات مازندران با ۲۸ درصد افزایش در سال ۱۴۰۲ به رقم ۲۰ هزار و ۴۷ میلیارد و ۶۷۷ میلیون ریال رسید.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی حوزه نظارت گمرکات مازندران، این میزان وصولی و واریز به خزانه طی سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱، ۲۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش میزان حقوق ورودی وصولی کالاها در این مدت به میزان ۱۰ هزار و ۷۸ میلیاردو ۲۲۴میلیون ریال بود که از افزایش ۷۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار بوده است.

این گزارش حاکی از آن است همچنان میزان مالیات بر ارزش افزوده وصولی گمرکات مازندران از محل کالاهای وارداتی در سال ۱۴۰۲ به میزان ۷هزار و ۷۰۰میلیاردو ۶۵۲ میلیون ریال بوده است.

مازندران سه بندر شامل بنادر امیرآباد بهشهر، منطقه ویژه اقصتادی نوشهر و فریدونکنار است.

منطقه وِیژه اقتصادی بندر نوشهر با بیش از ۸۰ سال به گستره ۸۸ هکتار و دارا بودن ۱۱ پست اسکله تجاری و خدماتی و تجهیزات مدرن بندری و دریایی از ظرفیت مناسبی برای تخلیه و بارگیری انواع کالا ها و پذیرش کشتی های تجاری با ظرفیت بالغ بر ۶ هزار و ۵۰۰ تُن برخوردار است.

وصولی‌های گمرکات مازندران ۲۸ درصد افزایش یافت

اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران در منطقه ویژه اقتصادی نوشهر مستقر است و بندر فریدونکنار هم زیر مجموعه این اداره کل است.

بندر فریدونکنار حدود ۶۹ هکتار وسعت دارد و به عنوان نخستین بندر خصوصی شمال کشور در پی گسترش مبادلات بازرگانی با کشورهای حاشیه دریای خزر به شمار می‌رود.

این بندر از طریق جاده های هراز و فیروزکوه نزدیکترین بندر به مرکز کشور بوده و عمده فعالیت آن به عنوان بندر چند منظوره در زمینه تخلیه و بارگیری فراورده های نفتی، غلات و کالاهای عمومی است و با ۲ پست اسکله سالانه ظرفیت بارگیری و تخلیه حدود ۷۰۰ هزار تن کالا را دارد.

شهر بندری نوشهر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری پایتخت قرار دارد. بندر نوشهر در اردیبهشت ماه سال ۹۰ با تصویب مجلس شورای اسلامی به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha