رژیم صهیونیستی در انزوای منطقه‌ای و بین‌المللی قرار گرفته است

تهران-ایرنا- نماینده جنبش حماس در ایران گفت: اقدامات دیپلماتیک کشورهای حامی فلسطین باید به گونه‌ای باشد که رژیم صهیونیستی را مجبور به توقف جنگ و نسل کشی علیه مردم فلسطین کند. 

خالد قدومی نماینده جنبش حماس در ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی ایرنا اظهارداشت: اقدامات دیپلماتیک صورت گرفته در این مدت کارساز بوده چرا که امروز شاهد هستیم که رژیم صهیونیستی در انزوای منطقه‌ای و بین‌المللی قرار گرفته، چه در میان اعضای سازمان ملل و چه در روابطش با آمریکا و کشورهای اروپایی این امر مشهود است.

وی گفت: اقدامات و تحرکات دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران از ابتدای عملیات طوفان الاقصی تا به امروز در برابر اقدامات دیپلماتیکی که آمریکا به عنوان حامی رژیم صهیونیستی انجام داده خوب و مفید ارزیابی می‌شود.

نماینده جنبش حماس در ایران افزود: اقدامات دیپلماتیک ایران و برخی دیگر از دوستان ما در منطقه اقداماتی است که لازم هست و طبیعتاً نیازمند به انجام آنها هستیم، امیدواریم که با انجام تحرکات دیپلماتیک خوبی که صورت می‌گیرد به زودی شاهد توقف نسل کشی از سوی رژیم صهیونیستی هم باشیم.

قدومی با بیان اینکه تحرکات دیپلماتیک در راستای دفاع از مردم فلسطین باید عملیاتی شود همانگونه که اقدام دیپلماتیک آفریقای جنوبی در دیوان بین‌المللی دادگستری علیه رژیم صهیونیستی صورت گرفت، بیان کرد: از طرفی هم شاهد این مسئله هستیم که آمریکا به عنوان حامی رژیم صهیونیستی در مواضع اعلامی خود از ضرورت توقف جنگ می‌گوید، اما در عمل به طور دیگری رفتار می‌کند.

وی گفت: اقدامات دیپلماتیک کشورهای حامی فلسطین باید به گونه‌ای باشد که رژیم صهیونیستی را مجبور به توقف جنگ و نسل کشی علیه مردم فلسطین کند.

نماینده جنبش حماس در ایران در خصوص لزوم و اهمیت بازسازی غزه پس از توقف جنگ، تصریح کرد: اینکه بر اساس برخی گزارشات و آمارهای اعلامی تاکنون تلفات و خسارات مادی وارد شده به غزه بیش از ۳۰ هزار میلیارد دلار برآورد شده است نشان دهنده عمق فاجعه ای است که تاکنون رژیم صهیونیستی به بار آورده است که در این خصوص جامعه جهانی و به ویژه آمریکا به عنوان مهم‌ترین و بزرگترین حامی این رژیم نقش مهم و تعیین کننده‌ای دارد.

قدومی بیان کرد: مردم غزه تا به امروز تحت شدیدترین تحریم‌های اعمالی از سوی رژیم صهیونیستی قرار گرفتند به نحوی که به آنها گرسنگی تشنگی داده و آنها را از ورود هر نوع غذا دارو و آب محروم کرده‌اند و در عین خصوص برخی کشورهای غربی و به ویژه آمریکا صرفاً ژست بشردوستانه به خود گرفتند، اما هیچ اقدام عملیاتی در این راستا انجام ندادند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: لازم است که پیش از پرداختن به مسئله بازسازی غزه در خصوص توقف نسل کشی و جنایات رژیم صهیونیستی به نتیجه قطعی برسیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست خارجی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha