اعتراض «مادورو» به سکوت همدستانه دادگاه لاهه با نسل‌کشی اسرائیل علیه غزه

تهران- ایرنا- رئیس‌جمهوری ونزوئلا بار دیگر نسل‌کشی رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین و سکوت همدستانه «دیوان بین‌المللی دادگستری» در واکنش به این حوادث به موجب نقش «لابی امپراتوری غربی» در این نهاد سازمان ملل متحد را محکوم کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از تارنمای تله‌سور، نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا در برنامه تلویزیونی خود با عنوان با مادورو پلاس در واکنش به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه غزه تاکید کرد: این یک نسل‌کشی است که علیه مردم فلسطین روی می‌دهد.

وی افزود: هر روز کودکان و زنان را با موشک‌های دقیق می‌کشند، هر روز بیمارستان‌ها را ویران می‌کنند، کلیساها را ویران می‌کنند، مساجد را ویران می‌کنند، هر روز قتل عام می‌کنند، ۸۰ درصد خانه‌ها، آپارتمان‌ها، ساختمان‌ها و زیرساخت‌های کل فلسطین را تخریب کرده‌اند.

وی نقش دیوان بین‌المللی دادگستری در مواجهه با این حوادث را زیر سوال برد و گفت: دیوان بین‌المللی دادگستری چه کرده است؟ هیچ. زیرا هر یک از قاضی‌های این نهاد توسط لابی امپراتوری غربی آمریکا و اروپا منصوب می‌شوند.

مادورو چهارشنبه گذشته نیز از دیوان بین‌المللی دادگستری خواست تا «نسل‌کشی» اسرائیل علیه مردم فلسطین در نوار غزه را متوقف کند.

وی اطمینان داد که این نهاد قضایی سازمان ملل متحد «هیچ کاری برای حمایت از حق حیات مردم فلسطین انجام نداده است».

رئیس‌جمهوری ونزوئلا پیشتر گفته بود: آنچه دستگاه نظامی و جنایتکار اسرائیل انجام می‌دهد، همان کاری است که هیتلر علیه یهودیان انجام داد.

تا به امروز و به دنبال جنگ رژیم صهیونیستی علیه فلسطین در تلافی عملیات رزمندگان مقاومت موسوم به «طوفان الاقصی»، بیش از ۳۳ هزار نفر از مردم غزه به شهادت رسیده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha