۲۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۳۰
کد خبرنگار: 1489
کد خبر: 85439927
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا در بندر شهید رجایی جابه‌جا شد

بندرعباس - ایرنا - معاون امور بندری و اقتصادی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالای عمومی سال گذشته(۱۴۰۲) در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "روح‌الله شاعلیا" روز سه‌شنبه در این خصوص اعلام کرد: در بخش تخلیه محموله‌های جنرال کارگو در مجموع یک میلیون و ۶۰۷ هزار تن کالای عمومی در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شد که نزدیک به ۵۰۰ هزارتن بیش‌تر از سال ۱۴۰۱ بوده است.

«جنرال کارگو نوعی از حمل‌ونقل است که به ارسال و انتقال کالا و محموله خشک غیرفله می‌پردازد و در سیستم لجستیک به کالاهای قابل انتقال به این شکل و نیز به کشتی‌های مخصوص این نوع از حمل‌ونقل گفته می‌شود».

وی افزود: در بخش عملیات کانتینری نیز جابه‌جایی ۲ میلیون و ۱۱۶ هزارتن TEU (کانتینر ۲۰فوت) با هشت درصد افزایش به ثبت رسید.

گفتنی است؛ در سال گذشته(۱۴۰۲)، بیش از ۸۳ میلیون تُن عملیات تخلیه‌و بارگیری در بندر شهید رجایی انجام شد که ۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

بندر شهید رجایی یکی از مهم‌ترین مبادی ورودی کالای اساسی کشور محسوب می‌شود که دارای ۱۸ باب انبار مسقف به مساحت ۱۳۰ هزار متر مربع با ظرفیت بیش از ۳۵۰ هزار تُن، تعداد ۶ پست اسکله ویژه کالای اساسی، ظرفیت ۱۰۰ هزار تُن انواع کالاهای اساسی فله خشک، ۹۰ هزار متر مربع محوطه بارانداز و همچنین تعداد سه پایانه نگهداری فرآورده‌های روغن خوراکی به ظرفیت ۳۷۰ هزار تُن است.

این بندر با ظرفیت ۱۰۰ میلیون تُن کالای فله و ۷.۵ میلیون تُن کالای کانتینری، بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین پایانه‌های کانتینری کشور را در اختیار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha