مجلس باید لایحه‌محور باشد/ سفرهای استانی رییس‌جمهور امیدآفرین است

تهران - ایرنا -عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ، سفرهای استانی رییس جمهور را سبب امیدآفرینی بین مردم دانست و گفت: مجلس هم برای بهبود شرایط کشور، بررسی لوایح دولت را به جای طرح‌ها در دستور کار خود قرار دهد.

احمددنیامالی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره تمجید رهبر معظم انقلاب از دولت سیزدهم که در دیدار کارگزاران نظام با ایشان به آن اشاره فرمودند، گفت: دولت سیزدهم با شعار مردمی بودن مدیریت دستگاه‌های اجرایی را برعهده گرفت و این شعار را در عمل اجرا کرد که نمونه آن سفرهای استانی رییس جمهور به استان‌ها و شهرهای مختلف کشور در سه سال گذشته است.

عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: این سفرها امیدآفرین بودند و وقتی مردم از نزدیک با دومین مقام کشور ارتباط می‌گیرند، روحیه مضاعفی برای آنها ایجاد می‌شود. البته ضروری است مسوولان استانی، معاونت اجرایی رییس جمهور و سازمان برنامه و بودجه با تامین مالی مناسب نسبت به تحقق وعده‌های داده شده از سوی رییس جمهور اهتمام ویژه نشان دهند.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس درباره پروژه‌هایی که در سال گذشته در بندرانزلی و شهرهای مختلف آن مورد بهره برداری قرارگرفت، عنوان کرد: دو پروژه آموزشی در محدوده مناطق آزادانزلی و لیچارکی در سال گذشته به بهره‌برداری رسید. همچنین روکش آسفالت راه روستایی کمربندی علی آباد، آسفالت بخشی از محور رشت- انزلی، آسفالت راه روستایی قرابا- آبکنار با ۴ کیلومتر، ۱۰ کیلومتر اجرای سیستم روشنایی طولی کمربندی انزلی همچنین فاز اول نصب حفاظ بتنی حسن رود- طالب آباد به طول ۷ کیلومتر از جمله طرح هایی بود که در سال گذشته با همت وزارت راه و شهرسازی به بهره برداری رسیدند.

وی با اشاره به پروژه راه آهن رشت - کاسپین - انزلی به عنوان بخشی از طرح راه آهن قزوین - رشت گفت: این پروژه آخرین پازل از کریدور جنوب به شمال است که در تجارت کشور، منطقه خاورمیانه، آسیای میانه و اوراسیا تحولی بزرگی ایجاد می‌کند.

دنیا مالی با بیان اینکه در سفر سال گذشته رییس جمهور به بندرانزلی هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌ها و پروژه‌های شهرستان‌ها اختصاص داده شد، تصریح کرد: این مبالغ به جای هزینه در محل خود، به پروژه‌های راه و راه آهن اختصاص داده شد. در حالی برای طرح‌های راه و راه آهن ردیف و منابع لازم در سازمان برنامه و بودجه پیش بینی شده است. بر همین اساس نباید بودجه پروژه‌های شهرهای کوچک که کم هم هست به راه و راه آهن اختصاص داده شود.

عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس با اشاره به عملکرد مجلس در سال گذشته تصریح کرد: تمام تلاش هیات رییسه و آقای قالیباف پرهیز از طرح محوری بود تا بیشتر لوایح دولت در صحن مجلس بررسی شود. ولی کمتر به این موضوع از سوی برخی از نمایندگان توجه شد.

وی ادامه داد: در مجلس هرچقدر بررسی لوایح در دستور کار قرار بگیرد، نتیجه و خروجی بهتری خواهیم گرفت. چرا که لوایح با دقت و کار کارشناسی بهتری مورد رسیدگی قرار می‌گیرند و در زمان تدوین لایحه تعارض نداشتن آن با قوانین بالادستی مورد نظر است تا اثر بهتری در بخش‌های مختلف کشور دیده شود.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس یادآور شد: متاسفانه مجلس یازدهم بیشتر به سمت طرح محوری حرکت کرد که یکی از نقاط ضعف حوزه تقنین در این دوره و ادوار گذشته همین موضوع است. چرا که در بلندمدت طرح محوری سبب بروز برخی اشکالات و تعارض با قوانین بالادستی می‌شود.

دنیا مالی مهمترین اقدام مجلس یازدهم در سال گذشته را رسیدگی و بررسی برنامه هفتم توسعه دانست و خاطرنشان کرد: برنامه هفتم توسعه که توسط دولت تدوین و به مجلس ارسال شد، وقت زیادی از نمایندگان مجلس گرفت و سرانجام با همکاری مجلس و دولت به سرانجام رسید و تقریبا در این برنامه نظر دولت در حوزه تقنین فراهم شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha