دانش‌بنیان‌ها و فناوران برای حضور در نخستین دهکده‌ فناوری دانشگاهی کشور فرا خوانده شدند

شیراز - ایرنا - مجوز دهکده علم و فناوری کشاورزی و دامپزشکی دانشگاه شیراز، به‌عنوان نخستین دهکده‌ فناوری دانشگاهی کشور از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صادر و فراخوان جذب هسته‌ها، شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در این پردیس علم و فناوری منتشر شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه شیراز، رئیس پردیس علم و فناوری کشاورزی و دامپزشکی شیراز روز سه‌شنبه گفت:دهکده فناوری دانشگاه شیراز بر اساس دسـتورالعمل ایجاد پردیس‌های علم و فناوری مصوب شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به طور رسمی راه‌اندازی شد.

حامد دهقان‌پور افزود: پردیس علم و فناوری کشاورزی و دامپزشکی شیراز با هدف زمینه‌سازی برای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان، جهت‌دهی سرمایه‌های اجتماعی به سوی کسب‌وکارهای فناورانه و گسترش زیست‌بوم‌های نوآوری و توسعه زیرساخت‌های لازم برای رشد فعالیت‌های دانایی‌محور بخش کشاورزی، دامپزشکی و منابع‌طبیعی آغاز به کار کرد.

وی ادامه داد: فراخوان جذب هسته‌ها، شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در پردیس علم و فناوری کشاورزی و دامپزشکی، شیلات و آبزیان کشاورزی و صنایع تبدیلی هوشمندسازی کشاورزی و دامپزشکی ویژه‌ بهار ۱۴۰۳ منتشر شده است.

به گفته دهقان‌پور هسته‌های فناور و دانش‌بنیان می‌توانند تا بیستم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، از طریق لینک ثبت‌نام به نشانی B۲n.ir/g۲۰۵۹۲ برای حضور در این پردیس نامنویسی کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌ ۰۷۱۳۶۲۷۴۲۹۰ تماس بگیرند.

رئیس پردیس علم و فناوری کشاورزی و دامپزشکی شیراز عنوان کرد: هسته‌هایی که در این مرکز مستقر شوند از خدمات استقرار، آموزش‌های کسب‌وکار، مشاوره تخصصی و منتورینگ و ارائه‌ خدمات تجاری‌سازی فناوری بهره‌مند می‌شوند.

دهقان‌پور عنوان کرد: توسعه‌ فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه‌ کشاورزی و امنیت‌غذایی و افزایش شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در این حوزه‌، تکمیل زنجیره‌ی ارزش در بخش کشاورزی و دامپزشکی، توسعه‌ی نفوذ فناوری‌های تحول‌آفرین در بخش غذا و کشاورزی به‌ویژه در حوزه‌ی هوشمندسازی و پسماند کشاورزی و حمایت‌ از رفع نیازهای فناورانه بخش کشاورزی مانند فناوری مرتبط با بذر، توسعه فناوری‌های کشت بافت، تولید نشاء و نهاده‌های دامی از مأموریت‌های این دهکده فناوری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha