۲۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۰۸
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85439807
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۹ ماموریت هوایی توسط اورژانس کردستان سال گذشته انجام شد

سنندج- ایرنا- رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: سال گذشته، ۵۹ ماموریت موفق اورژانس هوایی برای نجات جان مصدومین و بیماران در مناطق کوهستانی و سخت‌گذر استان به ثبت رسید.

به گزارش ایرنا، حسین جعفری روز سه شنبه با اعلام این خبر به خبرنگاران اظهار کرد: ماموریت های موفق ثبت شده شامل شهرستان مریوان با ۲۱ ماموریت(۳۵.۶ درصد) بیشترین سهم را داشته و به ترتیب شهرستان‌های سروآباد با ۱۳ ماموریت(۲۲ درصد)، سنندج با هشت ماموریت(۱۳.۶ درصد)، کامیاران با هشت ماموریت(۱۳.۶ درصد)، سقز با ۴ ماموریت(۶.۸ درصد)، دهگلان با ۲ ماموریت(۳.۳ درصد) و شهرستان های بیجار، دیواندره و قروه با یک ماموریت (هر کدام ۱.۷ درصد) در رده های بعدی قرار داشتند.

وی افزود: پارسال در قالب ماموریت‌های ذکر شده، ۵۷ بیمار به مراکز درمانی منتقل شدند که بیشتر سهم را حوادث ترافیکی با ۲۲ مورد (۳۸.۶درصد) و به ترتیب حوادث غیرترافیکی با ۱۹مورد(۳۳.۳درصد)، مادران باردار با هشت مورد(۱۴درصد)، سکته های مغزی با سه مورد(۵.۳ درصد)، سایر موارد اورژانس با سه مورد (۵.۳ درصد) و بیماران قلبی با ۲مورد(۳.۵ درصد) در رده های بعدی قرار دارند.

جعفری ادامه داد: در مجموع این ۵۹ ماموریت موفق، ۳۳ مورد (۵۵.۹۴ درصد) ماموریت ثانویه یعنی انتقال بیمار از مراکز درمانی به مراکز درمانی پیشرفته تر و ۲۶ مورد(۴۴.۰۶ درصد) ماموریت اولیه یعنی انتقال بیمار از صحنه حادثه، کوهستان ها، محل های سخت‌گذر و جاده ها انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه از ابتدای ایجاد اورژانس هوایی تاکنون ۵۳۰ ماموریت به ثبت رسیده است، ادامه داد: خدمات اورژانس هوایی کاملا به صورت رایگان انجام شده و هزینه ای از بیماران یا مصدومین دریافت نمی شود.

در طرح تعطیلات نوروزی اورژانس هوایی کردستان فعال بوده و چهار مورد ماموریت موفق انجام داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha