۲۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۳۵
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85439763
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

نام‌نویسی ۲۳۸ چابک‌سوار برای آغاز کورس اسبدوانی گنبدکاووس

گنبدکاووس - ایرنا - سرپرست هیات سوارکاری گنبدکاووس از نام نویسی مالکان ۲۳۸ راس اسب از سه نژاد «ترکمن، دوخون و تروبرد» برای رقابت در هفته نخست مسابقات کورس بهاره این شهرستان خبر داد و گفت: هفته اول این رویداد ورزشی پنجشنه و جمعه هفته جاری و روز شنبه هفته آینده با حضور علاقمندان در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار خواهد شد.

ذکریا فرامرزی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: روز نخست هفته اول مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس پنجشنبه ۲۳ فروردین با رقابت ۸۳ راس اسب در هفت دور هزار متری برگزار می‌شود.

وی افزود: کمیته برگزاری این مسابقات برای مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های برتر روز نخست هفته اول مسابقات در مجموع هفت میلیارد و ۹۸۸ میلیون ریال جایزه نقدی پیش بینی کرده است.

فرامرزی اضافه کرد: روز دوم هفته نخست این مسابقات هم روز جمعه ۲۴ فروردین با رقابت ۷۸ راس اسب در هفت دور هزار متری برگزار خواهد شد که کمیته برگزاری مسابقات برای مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های برتر این روز مبلغ ۱۲ میلیارد و ۵۸۷ میلیون ریال جایزه نقدی پیش بینی کرده است.

سرپرست هیات سوارکاری گنبدکاووس ادامه داد: روز سوم هفته نخست مسابقات سوارکاری کورس بهاره این شهرستان هم روز شنبه ۲۵ فروردین با رقابت ۷۷ راس اسب در هفت دور هزار متری برگزار می‌شود.

وی افزود: کمیته برگزاری مسابقات برای مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های برتر روز سوم هفته نخست این رخداد ورزشی ۱۰ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال جایزه نقدی پیش بینی کرده است.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان ۴۰۰ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که در قالب کورس بهاره و پاییزه باحضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق‌قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha