باشگاه توانمندسازی هنر انقلاب فارس افتتاح شد

۲۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۰۶
کد خبر: 85439762
باشگاه توانمندسازی هنر انقلاب فارس افتتاح شد

شیراز - ایرنا - رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس گفت: باشگاه توانمندسازی هنر انقلاب این استان افتتاح شد که قرار است آموزش‌های هنری در قالب طرح یک روز برای هنر از اواخر هفته آغاز شود.

مصطفی موسوی سه‌شنبه در گفت‌ و گو با ایرنا، بیان کرد: در قالب طرح یک روز برای هنر در استان فارس کارگاه‌های یک روزه آموزشی در حوزه‌های فیلم وسینما، تئاتر، صنایع دستی و هنرهای تجسمی با هدف استعدادیابی برپا می‌شود.

وی افزود: پس از این آموزش‌های یک روزه و استعداد سنجی، شرکت کنندگان برای حضور در دوره‌های کوتاه، میان و بلند مدت ساماندهی می‌شوند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس ادامه داد: استادان مجرب شاخه‌های دهگانه هنری با اعزام به سراسر استان، آموزش و استعدادیابی را در طرح یک روز با هنر به عهدده دارند.

وی اضافه کرد: با رونمایی از پوستر هر بخش، علاقه مندان می‌توانند بامسئولان انجمن‌های هنری تماس بگیرند و برای حضور در این دوره‌ها اعلام آمادگی کنند.

باشگاه توانمندسازی هنر انقلاب فارس افتتاح شد

از فراخوان ققنوس قلم تا تئاتر خیابانی در جوار حافظ شیرازی

موسوی در تشریح برنامه‌های هفته هنر انقلاب گفت: این ویژه برنامه‌ همزمان با شهادت سیدالشهدای اهل قلم شهید مرتض آوینی و سالروز تاسیس بسیج هنرمندان با غبارروبی قبور مطهر شهدای گمنام از یادمان شهدای گمنام پارک امام رضا (ع) معالی آباد شیراز و بازدید و یادواره خانگی از خانواده شهید شاخص سال بسیج هنرمندان (شهید عباس ملک مکان) و نشست صمیمی هنرمندان بسیجی با جانشین فرمانده سپاه فجر فارس برگزار شد.

وی ادامه داد:بعد از ظهر دیروز با رونمایی از پوستر هفته هنر انقلاب و نقاشی پرتره شهید شاخص بسیج هنرمندان و اکران ۲ تله فیلم اتاق سرهنگ و گمگشته و فیلم مستند قهرمانان حقیقی و تقدیراز مریم همایونی هنرمند فعال فارسی و یکی ازپنج زن برتر خوشنویس کشور ادامه یافت.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس گفت: در ادامه این هفته، ۲۳ و ۲۴ فروردین ساعت ۱۷ آرامگاه حافظ میزبان تئاتر خیابانی است و تور حافظ شناسی و سعدی شناسی با حضور استادان ادبیات ۲۴ فروردین ماه ساعت ۹ تا یازده صبح در آرامگاه سعدی و حافظ برگزار می‌شود.

وی گفت: در قالب فراخوان مسابقه ققنوس قلم در قالب‌های شعر و داستان، شاعران و نویسندگان فارس می‌توانند آثار خود را در موضوع غزه و فلسطین تا پایان فروردین ماه به دبیرخانه جشنواره در سازمان بسیج هنرمندان ارسال کنند.

موسوی عنوان کرد: اجرای برنامه دولت قرآن با رویکرد تلفیق قرآن و شعر در آرامگاه حافظ، رونمایی از دیوارنگاره حرم مطهر شاهچراغ (ع)، اجرای یادواره شهید شاخص بسیج هنرمندان فارس در بوانات به عنوان زادگاه این شهید در ۲۷ فروردین، برپایی رویداد هنری فتح قله‌ها در لارستان همراه با شهدای هنرمند و برگزاری نمایشگاه و جشنواره بزرگ گردشگری و آثار هنری این شهرستان و تجلیل از هنرمند عکاس امیرحسین هنرور ومعرفی آثار او در قالب نمایشگاه در آباده و تجلیل هنرمندان نوجوان برگزیده کشوری در مدارس برخی دیگر از ویژه برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی است.

وی گفت: چهره سال هنر انقلاب اسلامی فارس نیز در آیینی با دبیری حوزه هنری انقلاب اسلامی ۳۰ فروردین ماه برگزار می‌شود.

۲۰ فروردین ماه مصادف با سالروز شهادت شهید مرتضی آورینی به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده و از این روز به مدت یک هفته، به عنوان هفته هنر انقلاب گرامی داشته می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha