جوادی: میزبان ۳۴ کشور آسیایی در بازی‌های آسیایی ناشنوایان خواهیم بود/ بی‌اشکال نبودیم

تهران- ایرنا- رئیس اداره کل ورزش و جوانان استان تهران درباره میزبانی بازی‌های آسیایی ناشنوایان گفت: به طور کلی ۳۴ کشور در ورزش‌های ناشنوایان آسیا در حال فعالیت هستند که تا امروز ۲۰ کشور در ۱۶ رشته ورزشی برای حضور در بازی‌های آسیایی تهران اعلام آمادگی کردند.

علی جوادی در گفت‌وگو با ایرنا، در خصوص میزبانی استان تهران از بازی‌های آسیایی ناشنوایان سال ۲۰۲۴ اظهار داشت: اداره کل ورزش و جوانان تهران جلسات و فعالیت‌های مشترکی با استانداری، فدراسیون ناشنوایان ایران و رئیس فدراسیون آسیایی داشته است و من به عنوان دبیر کمیته این بازی‌های آسیایی وظایف اجرایی را به عهده دارم. دیروز جلسه چهارم این بازی‌ها برگزار و تقویم عملیاتی برنامه‌ها نیز تبیین شد. رئیس فدراسیون پیشنهاداتی داشت و موضوعات تامین اعتبارات و کیفیت بالای این رویداد مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به تاکیدات وزارت ورزش بر سطح برگزاری این مسابقات عنوان کرد: شرح وظایف کمیته‌ها تا به اینجا مشخص شده و استانداری تهران و وزارت ورزش از نظر تامین اعتبار کمک‌های مهمی به ما کرده‌اند. استاندار تهران رئیس ستاد بازی‌های آسیایی است و هر هفته جلساتی پیرامون برگزاری آبرومندانه این رویداد برگزار می‌شود. موضوعات پشتیبانی، امنیتی، فنی، رسانه و ... تا حدی رسیدگی و نهایی شده است و روند خوبی را برای برگزاری این بازی‌ها پیش گرفتیم.

رئیس اداره کل ورزش و جوانان استان تهران درمورد استقبال کشورهای دیگر از میزبانی ایران گفت: به طور کلی ۳۴ کشور در قاره آسیا در ورزش‌های ناشنوایان عضو و در حال فعالیت هستند که تا امروز ۲۰ کشور در ۱۶ رشته ورزشی برای حضور در کشورمان اعلام آمادگی کردند. جلساتی را با حضور رئیس کنفدراسیون آسیا برگزار کردیم و او نیز از استقبال کشورهای دیگر تعریف کرد. ما میزبان همه کشورهای آسیایی هستیم که در ورزش ناشنوایان دارای فعالیت هستند و تا شروع بازی‌ها نیز ۵ ماه دیگر زمان باقی مانده است و تعداد کشورهای حاضر بیشتر خواهد شد.

وی باتاکید بر اهمیت تقدیر از ورزشکاران تهرانی گفت: اداره کل تهران بعد از سال‌ها ارتباط مستقیمی با ورزشکاران دارد و سعی می‌کند از همه افتخارآفرینان به درستی تجلیل کند. وقتی از بانوان هاکی روی یخ تقدیر کردیم بسیار مورد دلگرمی واقع شد و روحیه تازه‌ای به آنها بخشید. برخی رشته‌های انفرادی کار سختی را در پیش دارند؛ مدت طولانی می‌شود که ایران به خاطر تحریم‌ها سال‌های اخیر از میادین بین المللی جودو دور بوده است و به سهم خودمان برای جودوکار تهرانی نیز شرایط حمایتی خاصی را مطرح کردیم که اگر سهمیه المپیک را کسب کند ۱۰۰ میلیون پاداش را قبل از اعزام به او می‌دهیم.

جوادی ادامه داد: البته ما بی اشکال نبودیم و درخواست‌هایی نیز از طرف ورزشکاران رشته‌های دیگر مطرح شد. برای مثال علی قره‌گوزلو که قهرمانی آسیا را کسب کرده است را نیز مورد تقدیر قرار دادیم و قول دادیم که از ورزشکاران خوب تهرانی دیگر نیز تا حد توان حمایت کنیم. تنها درخواست خود ما نیز این است که سازمان برنامه و بودجه نگاه ویژه‌تر به اداره کل داشته باشد. در اعتبارات ورزش باید یک بازنگری جدیدی انجام شود و این مشکل در تمام ورزش کشور مطرح است و تنها به یک استان اختصاص ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha