۲۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۲۲
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85439726
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حوادث طبیعی ۳۶ هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال به خراسان‌شمالی خسارت زد 

بجنورد-ایرنا- مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: وقوع حوادث طبیعی در سال گذشته به بخش های مختلف استان ۳۶ هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرد که این رقم نسبت به سال ماقبل بیش از ۵۰۰ درصد افزایش یافت.

غلامرضا شفیق روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سال گذشته وقوع حوادث طبیعی از جمله سیل موجب خسارات گسترده ای در استان شد که بیشترین آن مربوط به سیلاب آبان ماه است که موجب تخریب و مسدود شدن بزرگراه بجنورد- جنگل گلستان نیز شد.

وی افزود: وقوع سیلاب در استان خسارات زیادی به منازل مسکونی، تاسیسات زیربنایی همچون راه های شهری و روستایی و شبکه های توزیع آب، برق و گاز و نیز حوزه کشاورزی وارد کرد.

شفیق خاطرنشان کرد: بیشترین خسارت های حوادث طبیعی در استان مربوط به بخش زیربنایی است به گونه ای که خسارت های این بخش ناشی از سیل و بارندگی ها ۱۸ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال گزارش شد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی افزود: میزان خسارت های حوادث طبیعی سال ۱۴۰۱ به بخش زیربنایی استان ۳۸۰ میلیارد ریال گزارش شده است.

افزایش خسارت به بخش کشاورزی

شفیق گفت: میزان خسارت به بخش کشاورزی ناشی از سرمازدگی، سیل، تگرگ و بارندگی ها در سال گذشته ۱۷ هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال ثبت شد.

وی با اشاره به افزایش ۳۰۸ درصدی خسارت های حوادث به بخش کشاورزی، گفت: میزان خسارت های حوادث طبیعی سال ۱۴۰۱ به بخش کشاورزی استان پنج هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال ثبت شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی افزود: پارسال وقوع حادثه های طبیعی در استان هفت نفر کشته داشت به طوری که یک نفر در شیروان بر اثر برخورد صاعقه جان باخت و همچنین در سیل خردادماه چهار نفر و در سیل مردادماه نیز ۲ نفر در شهرستان های شیروان و فاروج جان خود را از دست دادند.

شفیق تصریح کرد: پارسال ۲۸۵ واحد مسکونی در خراسان شمالی ناشی از سیل و زلزله خسارت دید که این رقم نسبت به سال ماقبل ۲۷۴ درصد افزایش دارد.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت، ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha