۲۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۲۹
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85439713
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰ هزار کنتور هوشمند برق در خراسان شمالی نصب شد

۲۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۲۹
کد خبر: 85439713
۱۰ هزار کنتور هوشمند برق در خراسان شمالی نصب شد

بجنورد- ایرنا- مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت:‌ ۱۰ هزار دستگاه کنتور هوشمند برق سال ۱۴۰۲ با هدف مدیریت مصرف در سطح این استان نصب شد. 

حسن چاهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا یکی از مهمترین برنامه های این شرکت در سال گذشته را نصب کنتور های هوشمند دانست و اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به برنامه ریزی که برای مدیریت مصرف و هم چنین افزایش میزان رضایت مشترکان در استان انجام شد، اجرا و نصب کنتورهای هوشمند بود.

وی با بیان اینکه در سال جاری نیز مدیریت مصرف برق با جدیت دنبال می‌شود، افزود: کنترل مصرف برق در ساختمان های اداری استان برای پایداری شبکه برق بسیار حائز اهمیت است بنابراین بیش از ۹۳ درصد از کنتورهای ادارات به هوشمند تبدیل شد تا از راه دور پایش و مدیریت شود.

هوشمند شدن ۶۹ درصد از کنتورهای واحدهای صنعتی

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی تصریح کرد: همچنین به منظور رصد مصرف کنتورهای واحدهای تولیدی و صنعتی بالغ بر ۶۹ درصد کنتورهای آنان هوشمند شده است.

وی تاکید کرد: علاوه بر آن ۲۸ درصد کنتورهای مشترکین خانگی پر مصرف و تمامی کنتورهای مشترکین تجاری پر مصرف نیز هوشمند شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی با بیان اینکه یکی از اولویت های این شرکت نصب و پیاده سازی سیستم های هوشمند و فرمان پذیر شبکه برق در استان است، بیان کرد: جبهه گرمای زودرس به استان به زودی فرا می رسد بنابراین مدیریت مصرف در اولویت قرار دارد.

به گزارش ایرنا، تعداد روستاهای برخوردار از برق خراسان شمالی بیش از ۹۴۰ پارچه است که از این تعداد ۷۲۱ روستای استان جمعیتی بالای ۲۰ خانوار و مابقی کمتر از این تعداد دارند.

خراسان شمالی ۴۱۰ هزار مشترک برق دارد که از این تعداد ۳۳۲ هزار مشترک برق خانگی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha