مردم آذربایجان‌غربی عید فطر را با برکت باران جشن گرفتند

مهاباد - ایرنا - رییس اداره هواشناسی مهاباد با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به آذربایجان‌غربی گفت: با ورود این سامانه طی شبانه روز گذشته، در بیشتر ایستگاه‌های هواشناسی استان بارش باران ثبت شد.

اردلان محمدپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طی شبانه روز گذشته بیشترین بارش استان در پیرانشهر ۳۹ میلی‌متر ثبت شد و بارش ها در اشنویه ۳۶ میلی‌متر، سلماس ۲۷.۶ میلی‌متر، ارومیه و چالدران ۲۶ میلی‌متر، سردشت ۲۴ میلی‌متر، میاندوآب ۲۲.۳ میلی‌متر و نقده ۲۱.۷ میلی‌متر گزارش شد.

وی اضافه کرد: طی این مدت همچنین بارش ها در مهاباد، بوکان و شاهین‌دژ ۱۶ میلی‌متر، ماکو ۱۵.۸ میلی‌متر، خوی ۱۰۸ میلی‌متر و تکاب ۱۰ میلی‌متر بود.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: این سامانه بارشی از بعداز ظهر دیروز فعالیت خود را به صورت افزایش ابر، بارش باران و رعد و برق آغاز کرده و فعالیت آن تا روز جمعه تداوم دارد، که در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ و در ارتفاعات احتمال بارش برف وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین فعالیت این سامانه تا روز چهارشنبه خواهد بود، اضافه کرد: با تداوم فعالیت این سامانه بارشی، دمای هوا در این مناطق نیز بین سه تا چهار درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می کند.

وی اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته شاهین دژ با حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتی‌گراد، گرمترین و چالدران با حداقل دما سه درجه سانتی گراد سردترین شهرهای آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین هشت و ۱۷ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha