۲۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۳۸
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85439640
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیش‌بینی افزایش ۱۸ درصدی تردد خودروها در اصفهان همزمان با تعطیلات عید فطر

اصفهان- ایرنا- معاون فنی اداره‌کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای اصفهان از پیش‌بینی افزایش ۱۸ درصدی تردد خودروها در جاده‌های اصلی استان در تعطیلات عید فطر امسال خبر داد.

سعید خدابخشی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این پیش بینی با توجه به آمار و اطلاعات تردد در بازه‌ زمانی مشابه در سال‌های گذشته و همچنین نسبت به روزهای عادی صورت گرفت.
وی اضافه کرد: با تحلیل رفتار تردد در سال‌های گذشته و با توجه به الگوی تقویمی تعطیلات، انتظار می رود آغاز سفرها از امروز باشد و اوج ترددها در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (موج رفت) و جمعه این هفته (موج برگشت) اتفاق بیفتد.
خدابخشی خاطرنشان کرد: اصفهان – بهارستان (رفت و برگشت)، آزادراه اصفهان - زرین‌شهر(فلاورجان) (رفت و برگشت) و اصفهان - شهرضا (سه‌راهی مبارکه) محورهایی هستند که پیش‌بینی می‌شود بیشترین تغییرات تردد در تعطیلات عید فطر امسال را داشته باشند.
معاون فنی و راه روستایی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اصفهان با تاکید بر لزوم رعایت ایمنی و سلامت حین رانندگی در جاده ها، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در این ایام، سرعت خودروها در محورهای اصلی به‌طور متوسط ۲ درصد افزایش یابد.

ماه رمضان از ۲۲ اسفند گذشته آغاز شد و بر اساس پیش‌بینی‌ها، فردا (چهارشنبه) مصادف با اول ماه شوال و عید فطر خواهد بود.

به گزارش ایرنا، استان اصفهان در زمینه حمل کالا سهم ۱۰ درصدی از کل کشور را به خود اختصاص داده است و رُتبه نخست کشور در مجموع تناژ حمل شده را در اختیار دارد.

این استان با ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه، بدلیل موقعیت خاص آن در مرکز و بعنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رُتبه نخست حمل بار و رُتبه سوم حمل مسافر را داراست.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha