آذربایجان‌غربی بازهم سردتر می‌شود

ارومیه- ایرنا- کارشناس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: دمای هوای بیشینه استان از فردا، چهارشنبه بین سه تا پنج درجه کاهش می یابد.

یاسر اشتاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با ورود سامانه بارشی به استان از عصر امروز، بارندگی ها در منطقه تشدید می شود و این شرایط تا روز پنجشنبه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه منطقه اثر سامانه بارشی کل استان است، اضافه کرد: این سامانه روز جمعه از آذربایجان‌غربی خارج می‌شود.

کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی ادامه داد: هوای ابری و مه آلود همراه با بارش باران و رعد و برق، در ارتفاعات برف و گاهی وزش باد تا روز پنجشنبه در استان مستقر است و روز جمعه از میزان ابرها کاسته می شود.

اشتاد با اشاره به میزان بارندگی های ۲۴ ساعت اخیر هم اظهار کرد: در این مدت اغلب نقاط استان بارانی بوده و بیشترین بارندگی ها در سلماس با ۶ میلی‌متر، پیرانشهر پنج میلی‌متر، نقاط مختلف شهرستان ارومیه بین یک تا چهار میلی‌متر و خوی حدود پنج میلی‌متر ثبت شده است.

وی گفت: بقیه نقاط استان هم از جمله شهرهای بوکان، تکاب، اشنویه، میاندوآب، چایپاره، چالدران، پلدشت و نقده یک تا سه میلیمتر بارندگی داشتند و در شوط، ماکو و سردشت بارشی ثبت نشده است.

آذربایجان‌غربی بازهم سردتر می‌شود

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته، کمینه دمای ارومیه هفت درجه سانتی گراد و دمای بیشینه آن ۱۳ درجه سانتی گراد بود ضمن اینکه تکاب با سه درجه سانتی گراد سردترین و بوکان با ۲۱ درجه سانتیگراد بالای صفر گرم ترین شهر استان ثبت شده است.

به گزارش ایرنا، هواشناسی آذربایجان غربی در هفته جاری هشدار نارنجی با احتمال خسارت زیاد را منتشر کرده است و در این هشدار به شهروندان توصیه شده موارد لازم و ایمنی را رعایت کنند.

در فضای مجازی مطالب و ویدئو هایی مبنی بر بارش برف پراکنده در نقاط مرتفع کوهستانی استان هم منتشر شده اما براساس اظهارات کارشناسان هواشناسی در ایستگاههای این سازمان در ۲۴ ساعت اخیر برفی ثبت نشده است.

آذربایجان غربی استانی کوهستانی با حدود ۸۰۰ هزار تا یک میلیون هکتار اراضی کشاورزی است بارندگی ها تاثیر مهمی در معیشت منطقه و برنامه ریزی کشاورزان برای کشت و زرع دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha