صادرات بیش از ۷ میلیون تن کالا از پایانه‌های مرزی استان کرمانشاه

کرمانشاه - ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: سال گذشته هفت میلیون و ۲۷۳ هزار تن کالا از پنج پایانه مرزی استان کرمانشاه صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشدی هفت درصدی روبرو است.

سید شهرام کهریزی ️روز دوشنبه به ایرنا افزود: بیشترین صادرات کالا طی ۱۲ ماهه سال گذشته از پایانه مرزی پرویزخان با ۲ میلیون و ۷۸۷ هزار تن کالا و افزایش ۱۱ درصدی نسبت به سال قبل از آن انجام شد. ️

وی درباره میزان صادرات از دیگر پایانه های مرزی استان کرمانشاه نیز گفت: در پایانه های مرزی خسروی یک میلیون و ۸۵۵ هزار تن کالا، سومار یک میلیون و ۶۸۶ هزار تن کالا، شیخ‌صله ۶۲۵ هزار تن کالا و شوشمی ۳۱۸ هزار تن کالا صادر شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه درباره عمده کالا های صادر شده از پایانه های مرزی نیز گفت: میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره‌بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف از جمله کالا هایی بودند که از پایانه های مرزی استان کرمانشاه صادر شد. ️

کهریزی درباره ناوگان ورودی به پایانه مرزی استان کرمانشاه نیز گفت: در ۱۲ ماهه سال گذشته ۳۷۸ هزار و ۶۱۴ هزار خودرو کالاهای صادراتی را به پنج پایانه مرزی استان کرمانشاه انتقال داده اند.

استان کرمانشاه در مجموع ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرز ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرسی فعال است و سالانه بیش از سه میلیارد دلار کالا از این مرزها به خارج از کشور صادر می‌شود.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha