۲۱ فروردین ۱۴۰۳، ۸:۰۰
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85439397
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸ کیلومتر بستر رودخانه‌های فیروزکوه لایروبی شد

۲۱ فروردین ۱۴۰۳، ۸:۰۰
کد خبر: 85439397
۸ کیلومتر بستر رودخانه‌های فیروزکوه لایروبی شد

فیروزکوه - ایرنا - مدیر امورمنابع آب شهرستان فیروزکوه از لایروبی هشت کیلومتری بستر رودخانه‌های این شهرستان در راستای ایمن‌سازی عبور سیلاب خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، علی اکبر حسینی رمدانی روز سه شنبه در این باره اظهار داشت: در سال گذشته عملیات لایروبی حدود ۱۰ کیلومتر از نقاط حادثه خیز رودخانه ها و مسیل های شهرستان فیروزکوه انجام شد.

وی افزود: از آنجایی که رودخانه حبله رود به عنوان تنه اصلی رودخانه های شهرستان محسوب می شود، بنابراین لایروبی بازه های بحرانی این رودخانه سبب کاهش خطرات سیلاب در شهرستان و به ویژه در منطقه حبله رود است.

مدیر امور منابع آب فیروزکوه خاطرنشان کرد: پس از سیلاب روستای مزداران و بر اساس اقدامات توجیهی انجام شده در جلسات مختلف با حضور شوراها، دهیارها و اهالی شهرستان، پیرامون اقدامات انجام شده توسط دولت و همچنین لزوم همکاری مردم جهت اقدامات تکمیلی لایروبی های انجام شده و همچنین احتمال بارندگی شدید در نیمه نخست اولین ماه سال جاری طبق گزارشات هواشناسی، حدود هشت کیلومتر از رودخانه های شهرستان با نظارت عوامل این امور لایروبی شد.

حسینی رمدانی یاد آورشد: اجرای پروژه ساماندهی و حفاظت رودخانه ها جزء اولویت های اصلی شرکت آب منطقه ای تهران بوده و سعی شده بر اساس اعتبارات موجود هر سال، بخشی از رودخانه ها و مسیل هایی که احتمال خطر سیلاب در آنها بیشتر است، لایروبی شود و تلاش برای اخذ و جذب اعتبارات بیشتر نیز در دست پیگیری قرار دارد.

به گزارش ایرنا، حوزه عملکرد شرکت آب منطه ای تهران با وسعتی حدود ۱۹۶ هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع از سمت شمال به کوههای البرز و ازشرق به استان سمنان و از طرف غرب به استان قزوین و از جنوب به استان های قم و مرکزی محدود می شود که جمعیتی حدود ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفرا را تحت پوشش دارد.

حوزه عملکرد این شرکت شامل کل استان تهران وحوزه آبریز سد لار دراستان مازندران و از محدوده های مطالعاتی اشتهارد، قطعه چهار، هشتگرد ، تهران - کرج، ورامین دماوند، لواسانات، فیروزکوه و هومند آبسرد تشکیل شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha