۵۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به فعالان قرآنی استان یزد پرداخت شد

یزد-ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: سال گذشته افزون بر ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به فعالان و موسسات قرآنی استان پرداخت شد.

"احسان عابدی" روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح بزرگ بالندگی ۴ هزار حافظ قرآن کریم به پاس آرمان ۴ هزار شهید استان یزد نیز با همکاری موسسات قرآنی در حال انجام است و ثبت نام افراد نهایی شده و از طرف استاندار یزد نیز اعتبار بسیار ویژه ای برای این طرح اختصاص یافت.

وی ادامه داد: با حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز مبلغی برای اجرای این طرح تخصیص یافت و طرح چهار هزار شهید ،چهار هزار حافظ قرآن کریم به مدت چهار سال طراحی شده و به عنوان ابرپروژه فرهنگی استان در حال انجام است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: این طرح با هدف ایجاد زمینه انس با قرآن کریم برای اقشار مختلف و همچنین عمل به تعالیم انسان‌ساز قرآن از طریق آموزش و تربیت ۴۰۰۰ حافظ کل قرآن کریم در افق ۱۴۰۴ استان اجرایی شده و انشالله بتوانیم نقش کوچکی در گسترش فرهنگ قرآنی و کلام نور داشته باشیم.

۵۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به فعالان قرآنی استان یزد پرداخت شد

عابدی افزود: در دولت سیزدهم و با اقدامات انجام شده حمایت های بسیار خوبی ار فعالان و موسسات قرآنی صورت گرفت و علاوه بر تسهیلات،سه نمایشگاه قرآنی برگزار شده و طرح بشری اجرا شد همچنین اجرای طرح صافات در شهرستان از دیگر برنامه ها بود.

وی اظهار داشت: محافل خانگی و عمومی قرآنی نیز در استان یزد همچنان پا برجا است و هم افزایی بسیار خوبی شکل گرفته تا فعالیت های قرآنی رشد و گسترش بیشتری داشته باشد و فعالیت های منسجم به خصوص در اجرای طرح چهار هزار حافظ قرآن در حال انجام است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha