روسیه: مانع کشتار بیشتر شدیم؛ چین: قطعنامه آمریکا بازی با کلمات بود

نیویورک – ایرنا- معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در پی وتوی قطعنامه آمریکا از سوی روسیه و چین گفت: با توی قطعنامه آمریکا مانع کشتار بیشتر فلسطینی ها شدیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا از سازمان ملل، دیمیتری پولیانسکی سفیر و معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل افزود که وتوی این کشور که با همراهی (چین) انجام شد، مانع از دادن مجوز به کشتار بیشتر شد.

روسیه به ماهیت "مزرعه حیوانات" اعتراضات متعدد آمریکا به تصویب قطعنامه آتش بس قوی توسط شورای امنیت اشاره کرده و گفت بحث در مجمع عمومی باید درباره عضویت فلسطین در سازمان ملل باشد.

نماینده چین در سازمان ملل نیز در نشست مجمع عمومی سازمان ملل خاطرنشان کرد که آمریکا پس از وتوی چندین پیش نویس قطعنامه شورای امنیت در چند ماه اخیر، قطعنامه خود را ارائه کرد که در مورد آتش بس «با کلمات بازی می کرد».

چین ادامه داد که وتوی پیش‌نویس آمریکا راه را برای قطعنامه قوی‌تری که توسط همه اعضا حمایت می‌شود هموار کرد و گفت این قطعنامه باید به طور کامل اجرا شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا از مقر سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره غزه در نشست سوم فروردین ۱۴۰۳ برابر با ۲۲ مارس ۲۰۲۴ شورای امنیت سازمان ملل مطرح شد و کشورهای روسیه ، چین و الجزایر به آن رای منفی دادند و آن را وتو کردند.

به قطعنامه پیشنهادی آمریکا ۱۱ کشور از ۱۵ کشور عضو شورای امنیت رای مثبت، سه کشور رای منفی و کشور گویان رای ممتنع داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha