۲۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۷:۳۱
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85439160
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کمیته تحقیقات روسیه: اطلاعات ما عاملان حمله کروکوس را به اوکراین مرتبط می‌کند

تهران-ایرنا- کمیته تحقیقات روسیه امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای با بیان اینکه «اطلاعاتی در اختیار داریم که عاملان حمله تروریستی مسکو را با اوکراین مرتبط می‌کند»، اعلام کرد که ۱۱ مظنون این حمله تروریستی به تالار شهر کروکوس، شناسایی و بازداشت شده‌اند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، در حالی که تحقیقات در مورد حمله تروریستی مرگبار در تاریخ ۲۲ مارس (سوم فروردین) در تالار کنسرت شهر کروکوس ادامه دارد، مقام‌های روسی جزئیاتی را در مورد این تحقیقات منتشر کرده‌اند.

کمیته تحقیقات روسیه اعلام کرد که محققان به اطلاعاتی در مورد برنامه و تمهیدات تروریست‌ها برای این حمله دست یافتند که ممکن است ارتباطش با سرویس‌های مخفی اوکراین را نشان دهد.

بر اساس این گزارش، گروهی از تروریست‌های مسلح به محل برگزاری کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو وارد شده و به سمت حاضران در این تالار تیراندازی کردند. تیراندازی و آتش‌سوزی جان ۱۴۴ نفر را گرفت و بیش از صدها زخمی برجای گذاشت.

در حالی که چهار تروریست قصد فرار به سمت مرز اوکراین را داشتند، توسط نیروهای امنیتی روسیه تعقیب و دستگیر شدند.

اسپوتنیک خاطرنشان می‌کند: در حالی که ایالات متحده بی‌درنگ ادعا کرد که این حمله توسط داعش طراحی شده است، مقام‌های روسی تصمیم گرفتند عجولانه نتیجه‌گیری نکنند و تحقیقات کاملی را در مورد اینکه دقیقا چه کسی این اقدام تروریستی را سازماندهی کرده است، آغاز کردند.

پیشتر نیز سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفته بود: آشکار است که اوکراین در حمله تروریستی در محل کنسرت تالار کروکوس دست داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha