ثبت بیشترین تردد بین‌جاده‌ای در روز هفتم عید/ مهران، بالاترین آمار خروج از پایانه‌های مرزی

تهران- ایرنا- معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در روز هفتم فروردین‌ماه امسال، بیشترین تردد بین‌استانی روزانه وسایل نقلیه با ۲ میلیون و ۳۹۹ هزار و ۸۲۸ دستگاه به ثبت رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «حمیدرضا شهرکی ثانوی» در نشست خبری ارائه اقدامات و عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه سفرهای نوروزی افزود: از ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۲ لغایت ۱۷ فروردین‌ماه امسال و در ایام اجرای طرح نوروزی، ۶ میلیون و ۹۳۲ هزار و ۱۶۷ نفر با ناوگان عمومی اتوبوسی جابه‌جا شدند که در مقایسه با دوره گذشته افت سه درصدی داشته است.

وی بیان‌داشت: ۷۴۴ هزار و ۷۵۱ سفر در این بخش به ثبت رسید که حاکی از رشد سه درصدی است. همچنین ۹۵ هزار نفر راننده در قالب ۲ هزار و ۵۰۰ شرکت حمل و نقل به ارائه این خدمات پرداختند.

شهرکی ثانوی گفت: در این مدت یک میلیون و ۵۳ هزار و ۸۲۵ تردد از پایانه‌های مرزی انجام شد که بیشترین تردد از پایانه مرزی مهران صورت گرفت.

وی خاطرنشان‌کرد: بیشترین میزان رشد جابه‌جایی‌های جاده‌ای نسبت به سال گذشته به‌ترتیب به استان‌های فارس با ۱۶ درصد، سیستان و بلوچستان با ۱۳ درصد، لرستان هشت درصد، هرمزگان هفت درصد، قزوین و البرز ۶ درصد و اردبیل و یزد پنج درصد بود.

خدمت‌رسانی ۱۰ هزار راهدار در سفرهای نوروزی

این مقام مسوول سازمان راهداری با اشاره به برگزاری پویش «چشم به راهیم» در سفرهای نوروزی گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت ۱۰ هزار نفر راهدار در قالب هشت‌هزار دستگاه ماشین آلات راهداری و بیش از یک‌هزار پایگاه راهداری، خدمات راهداری به مسافران ارائه شد.

وی ادامه‌داد: میزان مراجعه مردم و تماس‌های تلفنی با سامانه ۱۴۱ با برقراری نزدیک به پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تماس، بیش از ۳۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است که نشان از تبدیل شدن این مرکز به محلی برای برنامه‌ریزی سفرها دارد.

شهرکی با اشاره به موضوع خدمات بین‌راهی، تصریح‌کرد: افزون بر یک‌هزار واحد مجتمع خدمات رفاهی بین‌راهی در این ایام، آمادگی خدمات‌رسانی به مسافران را داشتند که در ۲ مرحله و با بهره‌گیری از کارگروهی تخصصی، عملکرد این مراکز مورد بررسی قرار گرفت.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه‌داد: در حوزه راهداری نیز با بهره‌گیری از ظرفیت ۱۰ هزار نفر راهدار در قالب هشت هزار دستگاه ماشین آلات راهداری و بیش از یک‌هزار پایگاه راهداری، خدمات راهداری ارائه شد و چهار هزار و ۵۸۰ ماموریت در این راستا به انجام رسید.

وی اظهار داشت: با توجه به بارش‌های موجود، بیش از ۱۳۹ هزار متر مکعب ریزش‌برداری در این ایام انجام شد.

شهرکی در ادامه توضیح داد: همه ظرفیت موجود از جمله تابلوی‌های تبلیغاتی در اختیار موضوع ارتقای ایمنی قرار گرفت تا دستگاه‌های مختلف با توجه به شرایط ماه رمضان بتوانند از این ظرفیت برای اشاعه فرهنگ ایمنی استفاده‌ کنند.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خاتمه اظهار داشت: پویش «چشم به راهیم» نیز امسال برگزار شد و مورد استقبال قابل توجهی از سوی مسوولان و مردم قرار گرفت و از ظرفیت‌های این پویش استفاده شد تا در مراکزی مشخص، محتوای قابل توجهی که تولید شده بود در اختیار مسافران قرار گیرد و مردم بتوانند از مسیر نیز به‌عنوان بخشی از سفر استفاده‌ کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha