رئیس فدراسیون ناشنوایان: ورزشکارانی داریم که هنوز پاداش المپیک‌های گذشته را نگرفته‌اند

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون ناشنوایان درباره وضعیت پاداش‌های ورزشکاران این فدراسیون گفت: متاسفانه قهرمان‌هایی داریم که حتی در المپیک مقام آوردند ولی هنوز پاداش دریافت نکردند. عده‌ای حقوق و پاداش می‌گیرند و برخی دیگر نمی‌گیرند.

مصطفی نکولعل آزاد در گفت‌وگو با ایرنا، در خصوص مشکلات ورزشکاران ناشنوا در دریافت پاداش‌ها و حقوق اظهار داشت: متاسفانه قهرمان‌هایی داریم که حتی در المپیک مقام آوردند ولی هنوز پاداش دریافت نکردند. عده‌ای حقوق و پاداش می‌گیرند و برخی دیگر نمی‌گیرند. این مشکلات بین ورزشکاران رشته‌های مختلف وجود دارد و اعتراضی هم اگر به ما کنند، حق دارند.

وی ادامه داد: به طور کلی همه این مسائل را با وزارت ورزش مطرح کردیم و قرار بر این شده است که آیین‌نامه پاداش‌ها اصلاح شود. برای این مسئله کمیته‌ای تشکیل می‌شود که پس از بازنگری‌های لازم، ضرایب و مشمولان را مشخص می‌کند و نهایتا ما هم باید چانه‌زنی‌های لازم را انجام دهیم تا حقوق ورزشکاران تعیین شود. پس از آن باید مکانیستم اجرایی نیز مشخص شود و فدراسیون نیز هر اقدامی که تصمیم‌گیری و اجرا شود را اطلاع رسانی می‌کند. در همین کمیته باید حقوق افراد نیز تعیین و پیگیری شود. البته در تامین بودجه دولت برای پرداخت‌ها نیز مشکلاتی وجود دارد که نیاز به زمان دارد.

رئیس فدراسیون ناشنوایان با اشاره به مشکلات شغلی این ورزشکاران عنوان کرد: اشتغال، آیین نامه خاصی دارد که طبق آن دستگاه‌های مختلف باید درصدی از جذب نیروهای خود را از بین معلولان انجام دهندو در زمان تصویب این قانون، جامعه ناشنوایان اعلام کرند که نباید جزو معلولین حساب شوند و به همین دلیل، این قانون شامل آن‌ها نمی‌شود. اول باید تلاش کنیم که این موضوع را در قانون اصلاح کنیم و از طرف دیگر نیز باید نگاه به بخش دولتی را کم کنیم و با کمک بخش خصوصی تعدادی از ناشنوایان را مشغول به کار کنیم؛ همانطور که به تازگی یک فوتسالیست را در یک شرکت خصوصی مشغول به کار کردیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha