۲۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۷:۴۴
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 85438707
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی برای چهارمحال و بختیاری هشدار سطح نارنجی صادر کرد

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اعلام هشدار سطح نارنجی در خصوص بارش‌های استان گفت: برای روز چهارشنبه رگبارهای شدیدی برای استان پیش‌بینی می‌شود.

معصومه نوروزی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از روز سه‌شنبه تا روز پنجشنبه به تناوب بارش‌ باران برخی مناطق به ویژه نواحی غربی و جنوبی استان را فرا می‌گیرد.

وی ادامه داد: بارش‌ها برای بعدازظهر چهارشنبه از شدت بیشتری برخوردار می‌شود و در همین رابطه هشدار سطح نارنجی صادر شده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: همچنین با توجه به افزایش سرعت باد غبار رقیق در استان شکل می‌گیرد.

نوروزی از افزایش دما برای روزهای آینده خبر داد و گفت: دمای صبح روز دوشنبه شهرکرد هفت درجه سانتی‌گراد ثبت شد، فرخشهر با ۲ درجه سانتی‌گراد سردترین ایستگاه و اردل با ۱۰ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین ایستگاه استان گزارش شد.

به گزارش ایرنا، میزان بارش سال زراعی جاری این استان ۴۶۱ میلیمتر اعلام شده است که این بارش‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۴ درصد و نسبت به دوره مشابه میانگین بلندمدت ۱۳ درصد کاهش دارد.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه سه رودخانه زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha