۲۰ فروردین، روز مقاومت در مقابل نظام سلطه و کشورهای انحصارگر علمی است

تهران-ایرنا-معاون سازمان انرژی اتمی با اشاره به فرارسیدن ۲۰ فروردین «روز ملی فناوری هسته‌ای» گفت: این روز، روز مقاومت در مقابل زورگویی و زیاده خواهی نظام سلطه و کشورهای انحصارگر علمی است.

سید پژمان شیرمردی معاون سازمان انرژی اتمی ایران و مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوها در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی ایرنا، علت نامگذاری ۲۰ فروردین بنام روز ملی فناوری هسته ای را به دلیل دستاوردهای مهم کشور در این حوزه عنوان کرد و بیان داشت: راه اندازی تاسیسات غنی‌سازی و تولید اورانیوم غنی شده تا غنای ۵/۳ درصد یکی از مهمترین علت‌های نامگذاری ۲۰ فروردین به نام روز فناوری هسته ای است.

وی خاطرنشان کرد: دلیل دیگر نامگذاری این روز به نام فناوری هسته‌ای یادآوری اهمیت مقاومت و پافشاری بر حقوق ملت ایران است، وقتی ما از فناوری هسته‌ای صحبت می‌کنیم در مورد موضوعی صحبت می‌کنیم که این موضوع به خودباوری جوانان ایرانی و مقاومت در مقابل نظام سلطه و احقاق حق آنها برمی گردد.

شیرمردی افزود: از بُعد تولید دستاوردها اولین فرایند غنی سازی صنعتی را در سال ۱۳۸۵ انجام دادیم و دستاورد مهمی بود و از بُعد پشتوانه معنوی هم موضوع مساله خودباوری جوانان ایرانی در این رویداد مهم است.

مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوها، روز ملی فناوری هسته ای را روز مهم برای کشور عنوان کرد و گفت: فناوری هسته‌ای در همه دنیا به عنوان یکی از فناوری های بروز و راهبردی است، چون این فناوری از بُعد دانشی دارای یک ظرفیت غنی از علوم مختلف است یعنی وقتی می‌خواهید تجهیز و فرایند هسته‌ای را راه اندازی کنید از آخرین دستاورد علوم دیگر با تنوع بالا استفاده می‌کنید این موضوع هسته‌ای را راهبردی می‌کند و به عنوان یک پیشران هم مطرح می شود بنابراین مساله هسته ای یک فناوری راهبردی اقتدار زا و پیشران است.

شیرمردی با بیان اینکه کشورهای نظام سلطه به دنبال این هستند که فناوری مهم هسته‌ای که تولید قدرت می کند را از دست ملت ایران خارج کنند گفت: ملت ایران در سال های گذشته اثبات کردند که در مقابل زیاده خواهی نظام سلطه ایستادگی می‌کنند و حق خود را خواهند گرفت و طی سال های گذشته شاهد بودیم که ملت ایران باسردادن شعارهای از دانشمندان جوانان و این صنعت مهم کشور دفاع کردند.

وی اضافه کرد:مساله‌ای که ما امروز از نظام سلطه شاهد هستیم ایجاد موانع مختلف برای عدم دستیابی کشورمان به فناوری هسته ای بود یکی از این موضوعات بحث ترور دانشمندان بزرگ هسته ای کشور بود. ما دانشمندان بزرگی همچون دکتر شهریاری، دکتر علیمحمدی، مهندس رضا نژاد، مهندس احمدی روشن و دکتر فخری زاده را در این راه تقدیم نظام و انقلاب کردیم.

معاون سازمان انرژی اتمی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در مورد صنعت هسته‌ای که فرمودند «این صنعت آبرو بخش برای کشور است» گفت: اولین مانعی که نظام سلطه متصور بود و انجام داد ترور دانشمندان هسته‌ای بود که نتوانست در مسیر حرکت و پیشرفت این صنعت خللی ایجاد کند.

مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوها، با اشاره به تحریم های ظالمانه غرب علیه ملت ایران بیان داشت: در کنار ترور دانشمندان هسته ای شدیدترین تحریم‌ها علیه ملت ایران اعمال شد اما باز نتوانست در مسیر پیشرفت فناوری هسته‌ای توقف ایجاد کند.

وی تصریح کرد:ما امیدواریم با صنعتی‌سازی محصولات حوزه هسته‌ای در بخش کاربرد پرتوها، حوزه نیروگاهی، حوزه چرخه سوخت وحوزه گداخت هسته‌ای درآینده بتوانیم مردم را از برکات این نعمت خدادادی و دستاوردهای صنعتی در سازمان انرژی اتمی بهره‌مند کنیم و بیش از امروز مردم اثر انرژی هسته‌ای را در زندگی خودحس کنند.

شیرمردی خاطرنشان کرد: امیدوارم همه ما در راستای اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حرکت کنیم و به قله های افتخار که از سوی رهبر انقلاب ترسیم شده برسیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha