۲۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۱۲
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85438691
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پیش بینی هواشناسی برای بارش بارندگی در استان بوشهر

۲۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۱۲
کد خبر: 85438691
پیش بینی هواشناسی برای بارش بارندگی در استان بوشهر

بوشهر- ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با توجه به نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی امروز با فعالیت سامانه ناپایدار جو در سطح استان و روی دریا، در برخی از ساعات ضمن افزایش پوشش ابر و وزش باد، وقوع بارش پراکنده باران، گاهی رگبار و رعد برق، دور از انتظار نیست.

" زهرا راستگو " روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: فعالیت این سامانه به صورت ملایم گاهی همراه با وزش باد و حتی رعد و برق در برخی نقاط استان تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت و به تناوب بصورت پراکنده در نقاط مختلف استان بارش باران پیش بینی می شود.

وی افزود: از اواخر وقت روز چهارشنبه، بارش‌ها وضعیت بهتری خواهند گرفت و در مدت فعالیت این سامانه، با وزش بادهای جنوبی روی خلیج فارس به ویژه در فواصل دور از سواحل شمالی و مرکزی استان وزش بادهای جنوب شرقی افزایش می‌یابد و این مناطق از خلیج فارس تا حدودی مواج و متلاطم خواهد بود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: برهمین اساس هشدار سطح زرد دریایی صادر و توصیه شده تا حد امکان از ترددهای دریایی خودداری شود مگر در شرایط ضروری و با رعایت همه نکات ایمنی باشد.

راستگو یادآور شد: همچنین به دلیل وزش بادهای جنوبی و افزایش ابر ضمن افزایش دما از روز سه شنبه به ثبات می‌رسد و از روز پنج شنبه با تغییر جهت جریانات به شمال غربی دما بطور نسبی کاهش می یابد.

وی گفت: همچنین تا پایان هفته در برخی از ساعات با افزایش سرعت باد، سواحل و فراساحل استان، بویژه مناطق شمالی و مرکزی متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

راستگو اضافه کرد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتی‌متر و امروز در فراساحل شمالی گاهی ۱۵۰ سانتی‌متر خواهد بود.

وی ادامه داد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۲:۳۴، مد اول ساعت ۰۸:۴۲، جزر دوم ساعت ۱۵:۱۷ و مد دوم ساعت ۲۱:۱۱ خواهد بود.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha